Ediția: Miercuri 15 Mai 2024. Nr. 6624
Ediția: Miercuri 15 Mai 2024. Nr. 6624

O profesoară din Homocea a uitat că trebuie să vină la Inspectoratul Școlar să se titularizeze; 59 de cadre didactice din Vrancea s-au titularizat ieri


    Câteva zeci de cadre didactice s-a titularizat ieri, în ședință publică, beneficiind de prevederile articolului 253 din Legea nr. 1/2011. Cadrele didactice respective, 59 la număr,  predau în acest an școlar pe postul pe care s-au și titularizat.
    La începutul ședinței a fost prezentă în sala mare a Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) și profesoara Lauriana Ailincuței, inspector școlar general, care nu a vrut decât să salute cadrele didactice prezente în sediul instituției. „Bună ziua. Eu vreau să vă salut, nu voi rămâne la ședință pentru că nu fac parte din comisie. Aș vrea ca la finalul ședinței, măcar 99% dintre dumneavoastră să plecați cu zâmbetul pe buze, sperând ca ceilalți să înțeleagă că sunt și situații care nu depind de noi, pentru că mai presus de orice știm cu toții că se află legea. Cu siguranță, colegii mei, membri în comisia de mobilitate, vor avea toate argumentele necesare la dispoziție pentru a vă convinge de bunele noastre intenții și de dorința de a vă ajuta atât de mult cât ne permite legea. Vă urez mult succes. Eu mă voi retrage fiindcă nu fac parte din această comisie, dar am toată încrederea în domnii inspectori că lucrurile vor decurge foarte bine”, a precizat Lauriana Ailincuței, la începutul ședinței.
    Nu mică le-a fost mirarea inspectorilor din comisia de mobilitate când o profesoară din Homocea nu a venit la ședință, iar în momentul în care inspectorul școlar general adjunct, profesorul Aurel Șelaru, a contactat-o, acesta i-a spus că a uitat de ședință. Menționăm că profesoara în cauză s-a titularizat în cele din urmă, pentru că membrii comisiei au dat dovadă de multă înțelegere și au așteptat-o.
    O situație deosebită a fost și cea a unei profesoare de la școala Vîrteșcoiu, unde erau două posturi, în două structuri cu același cod în sistem al unității cu personalitate juridică. Lucrurile au fost rapid clarificate de inspectorul Mihail Fâsan, care a precizat că se vorbește de posturi și nu de coduri, iar postul a fost obținut de învățătoarea cu cel mai mare punctaj la dosar. „Candidații nu au luat coduri ci posturi”, a spus inspectorul. Au fost profesori care s-au titularizat și în două sau chiar trei unități școlare, pentru că Metodologia permite acest lucru.

    Trebuie precizat faptul că cei care s-au titularizat în baza articolului 253 și nu au definitivatul obținut vor încheia contracte de muncă pe perioadă determinată cu unitățile școlare unde s-au titularizat, urmând ca după promovarea examenului de definitivat, singurul grad didactic obligatoriu din învățământ, să încheie un nou contract pe perioadă nedeterminată. 
    Un caz aparte, care a stârnit discuții aprinse a fost al unei profesoare de limba română, care a încercat să se titularizeze la CSI Măicănești, pe ore de limba română – limba engleză, dintr-o catedră de educație specială. Pentru o astfel de catedră, disciplina de concurs trebuia să fie de psihopedagogie specială, iar tânăra a susținut examen de titularizare la limba română. Potrivit metodologiei, pentru a se putea titulariza cu 253 trebuia să aibă majoritatea orelor, cel puțin 9, în disciplina la care a susținut concursul de titularizare.
    Nemulțumiți de situație s-au arătat și partenerii sociali, reprezentanții celor două sindicate din învățământ, precum și familia tinerei profesoare. Pentru a clarifica situația, inspectorii din comisia de mobilitate au cerut lămuriri suplimentare de la Ministerul Educației Naționale (MEN). Reprezentanții MEN au făcut trimitere la planul cadru, care precizează că orele se predau din catedrele de educație specială, iar profesoara în cauză nu are astfel de studii, motiv pentru care nu s-a putut titulariza. 
    Trebuie spus faptul că în centrele unde învață copii cu nevoi speciale, materiile sunt adaptate, cu atât mai mult cu cât ei nu susțin examen de evaluare națională la sfârșitul clasei a VIII-a. Pentru ei, programa este adaptată nevoilor, motiv pentru care se solicită pregătire psihopedagogică specială. Aceasta este metodologia pentru anul școlar 2018-2019, pentru că în anii anteriori au fost cadre didactice care s-au putut titulariza pe materia la care au susținut examen de titularizare, fără studii de psihopedagogie.
    Potrivit metodologiei în vigoare, cei nemulțumiți pot depune contestații în termenul prevăzut de lege.

    Lista cadrelor didactice care s-au titularizat în baza articolului 253 în ședința din 16 aprilie 2018, AICI!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?