Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617

GHIDUL CĂLĂTORULUI PRIN LEGISLAȚIE. Înființarea societăților comerciale


Luna aceasta urmează să se facă înscrierile pentru accesarea fondurilor nerambursabile de aproximativ 45.000 euro de la stat. Condițiile nu sunt încă finalizate, dar un lucru este cert: fondurile pot fi solicitate de societațile înființate după 30 ianuarie 2017.
Sunt Avocat Manuela Florea și continuăm călătoria noastră prin legislație cu înființarea societăților comerciale.
Fiecare român își dorește să aibă afacerea lui proprie. Are o idee pe care vrea să o pună în practică. Punctul de început este alegerea formei juridice pe care trebuie să o îmbrace ideea sa. Să fie o persoană fizică autorizată? Să fie o întreprindere individuală? Să fie o asociație familială? Sau să fie o societate comercială?
Dintre toate formele în care se poate desfășura o activitate comercială cea mai des întâlnită este societatea comercială. De ce ea și nu celelalte? Simplu. Celelalte sunt foarte limitative atât în privința condițiilor de înființare, cât și în privința codurilor de activități pe care le alegeți. Așa că, fiind o persoană care vrea să se dezvolte pe mai multe direcții, cea mai potrivită variantă pe care o poate îmbrăca ideea dumneavoastră este aceea a societății comerciale. Și nu orice tip de societate, ci o societate cu răspundere limitată (S.R.L.).
Deci să începem. Unul din cei mai importanți pași în înființarea societății este alegerea denumirii acesteia la Oficiul Registrului Comerțului (ORC). Trebuie să fie un nume sonor, cu impact, care să atragă viitorii clienți. Este însă și unul din cei mai grei pași, deoarece rezervarea denumirii se face la nivel național, iar denumirea trebuie sa aibă cel puțin cinci caractere diferite față de oricare altă firmă deja înființată.
Odată trecut greul, mergem la pasul doi: redactarea actelor. Statutul sau actul constitutiv (depinde de numărul asociaților din firmă) va trebui să cuprindă între altele activitățile pe care doriți să le efectuați. Puteți trece aproape orice activitate din codul CAEN, mai puțin cele care care au regim special și care pot fi trecute în anumite condiții.
 Desigur, firma va trebui să aibă și un sediu social unde va veni toată corespondența. Pentru aceasta, este nevoie fie de un contract de comodat și act adițional încheiate între proprietar sau cel care folosește spațiul cu orice titlu și societatea care este în curs de înființare, fie un contract de închiriere și act adițional între cele două părți. Varianta mai simplă este încheierea contractului de comodat. Dacă la locația unde stabilim sediul social mai există alt sediu de firmă, se merge la notar unde se dă o declarație din care să reiasă că sediul îndeplinește condițiile legale. Ideal ar fi să găsiți o locație pentru sediu la casă deoarece dacă alegeți un apartament atunci va fi nevoie de un tabel cu acordul anumitor locatari din blocul respectiv.
La notar se dă și declarația de către administratorul firmei noi din care reiese că îndeplinește condițiile pentru a avea această calitate.
Am redactat statutul/actul constitutiv, am rezolvat problema actelor pentru sediul social, acum e timpul să trecem mai departe la depunerea capitalului social. Minimul este de 200 lei, dar este indicat să aveți un capital mai mare. Cântărește mult în fața clienților dumneavoastră un astfel de capital. De asemenea, este punctat și mult mai bine în situația în care vreți să vă extindeți afacerea și doriți să vă luați un credit.
La documentația astfel întocmită atașați o copie de pe cartea de identitate. Dar atenție! Aceasta trebuie să fie în termenul de valabilitate. Acum aveți aproape toate actele necesare înființării. Ultima oprire este la ORC. Pe lângă actele pe care deja le-ați întocmit, aici vi se dă să completați o serie de cereri și declarații care împreună cu actele deja făcute de dumneavoastră constituie dosarul de înființare.
Și încă un aspect extrem de important! Nu trebuie să existe fapte înscrise în cazierul dumneavoastră fiscal. Chiar și existența uneia singure vă împiedică să deschideți firma mult visată.
În două zile de la depunere puteți să mergeți liniștit la ORC să ridicați actele. Cu o copie de pe certificatul de înregistrare faceți o ștampilă. Apoi cu copie de pe actele pe care ORC vi le dă și după statutul/actul constitutiv și contractul de comodat al firmei mergeți la finanțe pentru a vă înregistra noua firmă.
Și încă un lucru extrem de important! Dacă nu faceți înregistrarea în termen de 15 zile de la înființare riscați să primiți amendă!
Și un ultim aspect: cu ștampila și actele societății mergeți la bancă pentru deblocarea banilor din contul de capital social.
Le mulțumesc celor care m-au contactat în urma articolelor si sper ca sfaturile mele să îi fi ajutat.
 Dacă sunteți interesați de mai multe detalii sau de înființarea unei societăți, ne puteți contacta la telefon 0723 864444 sau la adresa de email avocat@monitorulvn.ro. Garantăm răspunsul solicitărilor care afișează pe lângă adresa de email și numărul de telefon.

                                Avocat Florea Manuela                                 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?