Ediția: Luni 13 Mai 2024. Nr. 6622
Ediția: Luni 13 Mai 2024. Nr. 6622

Unii candidați la examenul de Definitivat, puși în încurcătură de cerințele subiectelor


Profesorii vrânceni au susținut, ieri, examenul de definitivare în învățământul preuniversitar, examen care a avut loc la Școala Gimnazială Anghel Saligny din Focșani. Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Vrancea, Bogdan Ciubotaru, la examen s-au înscris 112 candidați, dintre care au fost prezenți 103. Dintre aceștia, 9 s-au retras. Niciun candidat nu a fost eliminat din examen pentru fraudă sau tentativă de fraudă. „Au fost candidați la 19 discipline. Niciun candidat nu a fost eliminat din examen. Lucrările au fost transmise la centrele de evaluare din țară, care sunt și centre universitare. În total, sunt trimise în 5 centre de evaluare. Rezultatele vor fi afișate pe 25 aprilie. Contestațiile vor fi depuse la centrul de evaluare în aceeași zi, până la ora 20.00 și pe 26 aprilie, între orele 10.00-14-00” a precizat inspectorul școlar Bogdan Ciubotaru. Acesta a afirmat că, în anii anteriori, au fost mai multe cadre didactice care s-au retras din examen, având în vedere că Definitivatul putea fi susținut de doar 3 ori, iar retragerea în timpul probei era posibilă în baza metodologiei. „Acum se pot prezenta la examen de mai multe ori. După a treia oară se plătește o taxă, care este de 300 de lei”, a afirmat inspectorul Bogdan Ciubotaru.
    Potrivit metodologiei, pentru a fi declarați promovați, candidații trebuie să obțină minim media 8. Media se calculează astfel: se adună nota la inspecția 1, cu nota la inspecția 2, nota acordată la portofoliul profesional personal și de șapte ori nota obținută la proba scrisă a examenului de definitivat, pe care au susținut-o ieri, iar rezultatul se împarte la 10.

Candidați mulțumiți și mai puțin mulțumiți de subiecte

    Pentru unii candidați, subiectele au fost complexe, ba chiar grele. Majoritatea candidaților s-au plâns de faptul că anul acesta s-a pus foarte mult accent pe metodologie și că au fost nevoiți să scrie foarte mult despre tehnicile de abordare a elevului. De asemenea, unii candidați, care au susținut examenul pentru a putea preda religia ortodoxă, au spus că subiectele nu au fost atât de grele pe cât au fost de bogate în cerințe, presărate cu tot felul de neologisme ce aveau rolul de a deruta. În ceea ce privește examenul la limba engleză, candidații s-au arătat mulțumiți de subiecte, deși unii au spus că timpul de învățare a fost prea scurt.
    La istorie, candidații au precizat că în ultimii ani unul dintre subiecte a fost istoria medievală a României. „Am făcut o analiză a ceea ce s-a dat în ultimii trei ani la istorie și am văzut că nu a lipsit nici într-un an istoria medievală românească din subiecte. E o epocă consistentă, de câteva secole bune. Nu s-au repetat subiectele, dar am văzut că au o preferință în a da astfel de subiecte și mă așteptam să fie ceva de genul ăsta. A fost  acceptabil. Nu a fost ușor, întotdeauna e compex, e mult de scris, de sintetizat, de analizat. Eu am scris 12 pagini în 3 ore și jumătate. Examenul de definitivare în învățământ este un examen de perfecționare, este esențial, acum nu mai poți fi profesor titular dacă nu ai acest examen luat. Media minimă de admitere este 8. Unul dintre subiecte a fost despre viața politică de la 1919 până la 1940. Mulți s-au bazat pe viața politică românească, deși subiectul s-a bazat pe istoria universală. Se făcea un pic intrare și în context european, unde trebuia să scriem despre un regim totalitar din perioada interbelică. Eu am ales să vorbesc despre nazism, după care am avut două evenimente la care a participat România în politica externă și am scris despre Conferința de pace de la Paris și recunoașterea Marii Uniri. După care două asemănări și două deosebiri între regimul politic 1919-1938 și 1938-1940. Era vorba de Constituția de la 1938 și regimul dictatorial personal al lui Carol al II-lea. Am scris un pic mai mult despre monarhia constituțională și Ferdinand I”, ne-a spus Ramona Tăbârcă, profesor de istorie la Școala Milcovul.
    Candidații la examenul pentru educație fizică și sport au susținut că s-ar fi strecurat greșeli la unele cerințe. Cu toate acestea, trecând peste emoții și stres, marea majoritate a candidaților au spus că a fost un examen acceptabil. „Pentru prima dată susțin examenul de definitivat. Anul trecut am susținut examenul de titularizare. Sunt antrenor de 15 ani, în învățământ sunt doar de doi ani. Examenul de astăzi mi s-a părut acceptabil, în schimb la subiectul de metodică mi s-a părut ceva încurcat, cred că o să fie ceva probleme cu forța explozivă. Ne-au cerut circuitul, iar circuitul a fost inventat în dezvoltarea forței generale, cu participarea principalelor grupe musculare. Forța explozivă nu are ce căuta acolo, ca să dezvoltăm forța explozivă trebuie să ne folosim de procedeul contracțiilor ezotonice, dar vom vedea, mai discutăm și cu inspectorul de specialitate și vedem despre ce este vorba. Aștept să am minim 8, ca să pot să-mi văd de carieră mai departe”, ne-a spus Marius Cojocaru, profesor de educație fizică și sport la Școala Gimnazială Câmpuri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?