Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620
Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620

GALERIE FOTO : Colegiul Economic a sărbătorit 20 de ani de experiență în derularea proiectelor europene


Colegiul Economic „Mihail Kogălniceanu” Focșani a găzduit o manifestare, prin intermediul căreia a trecut în revistă cei 20 de ani de experiență în derularea proiectelor finanțate din fonduri europene. La eveniment au fost prezenți elevii ai unității de învățământ, cadrele didactice care au coordonat proiectele, respectiv profesoarele Sofica Ittu și Corina Vișan, precum și Diana Toader, Mihaela Fiștoc, Gabriela Bocsok – directorul colegiului, Rica Dogaru, Păuna Dochia, Mihaela Voicu și Mihaela Tudor – directorul adjunct. De remarcat a fost faptul că la acest moment festiv din viața unității de învățământ focșănene au fost prezenți și părinți, care au ținut să-și spună punctul de vedere cu privire la derularea proiectelor în care a fost implicată unitatea.
Primul proiect derulat a fost Opération Villages Roumains, derulat în perioada 1996-1998 pe componenta „Faire l’apprentissage de la citoyenneté européenne”. A urmat apoi Comenius, acțiunea 3.2. – „Misuri per evitare issucceso scolastico”, derulat în anul 2000, Comenius, acțiunea 2.2.c – „Projets internet pour la classe”, derulat în anul 2003, Comenius, acțiunea 2.2., „Strategies pour favoriser le succes scolaire”, anul 2004, Comenius, acțiunea 2.2. „Comment faire entrer l’europe dans la classe de langues”, anul 2006.
De asemenea, au fost derulate și parteneriate școlare Comenius „Folclor și tradiții populare” 2001-2004, Parteneriat școlar Comenius – „Patrimoniul cultural-artistic, medioambiental și social”, derulat în perioada 2004-2007, programul Comenius, acțiunea 1 proiect lingvistic – „Prezent și viitor în patrimoniul turistic european”, derulat în perioada 2003-2004.
Au urmat apoi programul Leonardo da Vinci proiecte de mobilitate, „Qualité et sécurité des services touristique en contexte européen” 2007-2009, „Competențe europene în gastronomia tradițională” 2012- 2014. A urmat programul Erasmus + acțiunea ka1, proiecte de mobilitate vet „Patrimoniul gastronomic european” 2014-2016, „Competențe europene în industria ospitalității prin sistem dual” 2015 -2017. Programul Erasmus + acțiunea ka2, proiecte de parteneriat strategic pentru susținerea schimbului de bune practici în domeniul școlar, proiecte doar între școli – „Travel broadens the mind”, perioadă 2016-2018. „Am făcut o sinteză a celor 20 de ani de experiență în derularea proiectelor finanțate din fonduri europene. Mobilități individuale, parteneriate strategice, proiecte școlare și mobilități de pregătire profesională în programele Leonardo Da Vinci și Erasmus +. Câștigul la nivelul unității școlare este unul deosebit, experiența profesorilor prin participarea la mobilitățile individuale a fost una foarte importantă pentru că a asigurat creșterea procesului instructiv educativ în derularea orelor la Colegiul Economic și îmbunătățirea metodelor de predare-învățare-evaluare. Pregătirea resursei umane este foarte importantă și cadrele didactice au urmărit permanent să se perfecționeze prin aceste proiecte de pregătire profesională a elevilor. Am urmărit, de asemenea, dezvoltarea viitorilor angajați pe piața muncii, totul pentru creșterea calității serviciilor în turism și alimentație în domeniul nostru, dar și celelalte domenii”, a spus profesoara Corina Vișan.
De menționat este faptul că în cadrul proiectelor de mobilitate, Leonardo da Vinci și Erasmus+, stagiile de formare practică derulate au dezvoltat situații reale de învățare la locul de muncă prin baza materială bine dotată, modernă, prin profesorii experimentați și cu deschidere spre colaborări internaționale. Învățarea prin exemple și demonstrații directe a condus la formarea competențelor profesionale propuse, la standarde europene. Validarea competențelor achiziționate de elevi în timpul stagiului de formare s-a realizat prin documentul europass mobility, recunoscut la nivel european.
Rezultatele proiectelor au fost și vor fi utilizate și exploatate pe termen lung, prin integrarea tehnicilor de lucru în activitatea la clasă. Exemplele de bune practici: „sustenabilitatea proiectelor finanțate din fonduri europene pentru formarea profesională a elevilor din domeniul turism și alimentație”, „îmbunătățirea competențelor profesionale ale elevilor din domeniul turism și alimentație prin stagii de formare finanțate din fonduri europene – exemple de bune practici”, fiind prezentate în cadrul cercurilor pedagogice ale profesorilor din unitățile școlare cu învățământ profesional și tehnic cu profil servicii, resurse naturale și protecția mediului, din județul Vrancea.
S-a urmărit formarea unor tineri pregătiți să facă față noilor provocări de pe piața muncii și creșterea potențialului de transfer al cunoștințelor dobândite în cadrul proiectelor. Un alt indicator a fost acela al întăririi interconexiunii sistemului românesc de învățământ la sistemul de bune practici european prin participări la proiecte internaționale, precum și continuarea colaborării în cadrul unor noi proiecte, cu vechii parteneri europeni. „Dacă la început nu era fostul domn director Radu Åžtefan, care a avut o viziune și o deschidere așa de mare și a înțeles perfect contextul european de atunci și nu ne-ar fi sprijinit, nu am fi făcut nimic acum. Dumnealui stătea cu noi în școală până la ora 24.00, 02, sau chiar 04 dimineață, pentru că noi nu avem calculator. Profesorul de informatică de atunci, Constantin Nicolau, ne-a ajutat enorm în acele vremuri de debut. Când am plecat în mobilitate ne-a ajutat domnul director, ne-a sprijinit, ne-a înlocuit la clase și un lucru mai delicat, nici unul dintre directori, nici cel actual, nu s-a auto impus în proiect. Un alt lucru la fel de important este acela cât de mult contează să știi limbi străine”, a spus profesoara Sofica Ittu. 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?