Retailerul german Lidl, prezent pe piața locală cu aproape 200 de magazine de tip discount, a scos la vânzare 14 terenuri în orașe mari și medii din țară, cu o suprafață cumulată de peste 65.000 de metri pătrați (6,6 hectare). La un preț mediu de 100 euro/mp, nemții ar putea încasa 6,5 mil. Euro. Suprafața terenurilor variază între 1.394 mp în Focșani, județul Vrancea, și aproape 10.000 mp în Oradea, județul Bihor. O parte dintre terenuri sunt scoase la vânzare încă de acum doi ani, însă până acum nu și-au găsit cumpărător. Altele însă sunt noi pe listă. La momentul acela, oficialii companiei spuneau că optimizează permanent portofoliul de magazine și depozite din punctul de vedere al rentabilității acestora. Astfel, terenurile scoase spre vânzare sunt în mare parte terenuri adiacente magazinelor Lidl și sunt proprietatea lanțului de magazine. Germanii cumpără uneori terenuri cu suprafețe mai mari decât cele necesare pentru construcția magazinului și a parcării, iar ulterior încearcă să vândă sau să închirieze spațiul rămas.
Articolul integral pe http://bit.ly/1WvbudS