Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620
Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620

Preşedintele Consiliului Județean, Marian Oprişan, şi-a prezentat raportul de activitate pe 2015


Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, și-a prezentat raportul de activitate pe anul 2015. În acest document sunt prinse activitățile administrative, proiectele de investiții, pe diverse componente și axe, proiectele sociale, actele administrative și hotărârile Consiliului Județean ce au fost aprobate. „Ca președinte al Consiliului Județean Vrancea consider că mi-am îndeplinit cu celeritate și responsabilitate atribuțiile, prima prevăzută de lege, dar și cea mai importantă, din care decurg și celelalte, fiind asigurarea respectării Constituției, punerea în aplicare a legilor, a ordonanțelor și hotărârilor guvernului, a hotărârilor consiliului județean și a altor acte normative. În acest sens, am urmărit ca, imediat de la publicarea actelor normative, să se stabilească măsurile necesare pentru punerea în aplicare a atribuțiilor ce revin autorităților executive și deliberative  reieșite din acestea, prin stabilirea pentru compartimentele din aparatul de specialitate, serviciile publice specializate și instituțiile subordonate, a obligațiilor care le revin”, precizează președintele Marian Oprișan în raportul de activitate. 
    Pe parcursul anului 2015, Consiliul Județean Vrancea a fost convocat prin dispoziții, emise în conformitate cu prevederile art. 94, art.104 și art. 106, în 13 ședințe publice, din care: 8 ședințe ordinare, 4 ședințe extraordinare și o ședință de îndată. „În cadrul acestor ședințe au fost inițiate și supuse spre dezbatere un număr de 148 proiecte de hotărâri, din care au fost adoptate 147 de hotărâri. Din totalul de 147 hotărâri, 4 hotărâri au avut caracter normativ făcând obiectul prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică”, se arată în raportul de activitate.     Proiectele de hotărâri inițiate au vizat domenii diverse, precum: aprobarea bugetului propriu al Județului Vrancea și al instituțiilor de sub autoritatea Consiliului Județean Vrancea; repartizarea pe unități administrativ-teritoriale a unor sume alocate Județului Vrancea; aprobarea unor taxe speciale; aprobarea sau reactualizarea de  indicatori tehnico-economici pentru obiective de investiții; aprobarea rețelei școlare de învățământ special liceal și special postliceal din județ; constituirea comisiilor de evaluare a performanțelor manageriale ale conducătorilor instituțiilor de cultură, aflate în subordinea Consiliului Județean; preluarea și inventarierea în domeniul public al Județului Vrancea a unor imobile; desemnarea unor reprezentanți ai Consiliului Județean Vrancea în consilii de administrație; transformarea unor posturi din statul de funcții; aprobarea conturilor anuale de execuție, aferente bugetului propriu al Județului  Vrancea; stabilirea venitului anual din cedarea folosinței bunurilor, în situația în care arenda se exprimă în natură; modificarea Programului județean de transport public de persoane prin curse regulate; darea în administrare a unor imobile aflate în domeniul public al Județului Vrancea; aprobarea depunerii unor proiecte cu finanțare externă și a cheltuielilor legate de acestea; actualizarea monografiei economico-militare a județului Vrancea. De asemenea, tot prin hotărâri de consiliu județean, au fost alocate fondurile pentru repatrierea a 4 persoane din județul Vrancea decedate în străinătate, ale căror familii aveau o situație materială precară.

521 de dispoziții ale președintelui, emise în 2015

    Aducerea la îndeplinire a hotărârilor Consiliului Județean s-a realizat prin diverse modalități, pornind de la actele decizionale cu caracter individual și terminând cu operațiuni procedurale efectuate de compartimentele de specialitate. Astfel, în perioada de referință au fost emise 521 de dispoziții, cele mai multe cu caracter individual. Dispozițiile au avut ca obiect: punerea in executare/aplicare a dispozițiilor din hotărârile adoptate de consiliul județean sau din actele normative în vigoare, aprobarea standardelor de control managerial si a procedurilor operaționale de lucru pe fiecare structură de specialitate și activitate relevantă, constituirea de comisii pentru recepționarea unor lucrări de investiții; schimbarea pe cale administrativă a numelui și/sau prenumelui unor cetățeni; modificarea repartizării pe trimestre a bugetului local; constituirea comisiilor de concurs și soluționare a contestațiilor pentru ocuparea funcțiilor publice din cadrul aparatului propriu; numirea, suspendarea, modificarea și încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă, în condițiile legii, pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Vrancea, etc.

Consiliul Județean a acordat asistență de specialitate consiliilor locale

    De asemenea, prin aparatul de specialitate, s-au organizat, îndrumat și coordonat acțiuni de elaborare a lucrărilor privind bugetul județean pentru toate instituțiile de sub autoritatea Consiliului Județean Vrancea.  Prin intermediul aparatului de specialitate al Consiliului Județean a fost acordată asistență de specialitate consiliilor locale pentru întocmirea legală a bugetelor locale, precum și pentru realizarea contului de execuție, sesizând nerespectarea dispozițiilor legale în vigoare. În decursul anului 2015, au fost promovate 2 proiecte de hotărâri pentru repartizarea pe unități administrativ teritoriale din județ a unor sume defalcate din TVA și impozit pe venit pentru finanțarea unor proiecte de dezvoltare locala și 3 dispoziții pentru modificarea repartizării pe trimestre a bugetului local.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?