Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626
Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626

Ioniq – noua generație Hyundai de autovehicule hibride


– Tehnologia avansată a sistemului de propulsie oferă un consum eficient de carburant
– Noua platformă este disponibilă în trei variante de propulsoare electrice: integral electric, hibrid plug-in benzină/electric sau hibrid benzină/electric

    Hyundai a dezvăluit noi detalii despre Ioniq – noua generație de autovehicule hibride. Prezentarea a avut loc în cadrul Centrului de Cercetare și Dezvoltare Namyang din Coreea de Sud. „Ioniq urmărește viziunea Hyundai de protejare a mediului înconjurator, dar și politica de dezvoltare a gamei de produse”, a declarat Rag Jung, Președintele Project Management Division al Centrului de Cercetare și Dezvoltare Hyundai Motor.
    Având la bază o platformă nouă, disponibilă în trei versiuni de propulsoare electrice hibrid cu emisii reduse, Ioniq încorporează în proporție de 53% oțel de înaltă rezistență și aluminiu (capota, hayonul și componentele de suspensie). Pentru un plus de siguranță în cazul unui impact, în zonele respective a fost utilizat același oțel de înaltă rezistență. Noul model a fost conceput pentru a veni în întâmpinarea clienților cu un stil de viață dinamic. Poziționând bateriile în partea inferioară, centrul de greutate este coborât, ceea ce conduce la un comportament sportiv în viraje. De asemenea, suspensia spate multi-link, prevăzută cu braț dublu inferior, asigură o ținută de drum optimă.

    Noua platformă este disponibilă în trei variante de trenuri de rulare: integral electric, hibrid plug-in benzină/electric sau hibrid benzină/electric, acest aspect reprezentând o premieră mondială. Cu această ocazie au fost dezvăluite detalii cu privire la versiunea hibrid benzină/electric, prima care va fi lansată pe piață. Noul 1.6 litri Kappa GDi, dezvoltat exclusiv pentru modelele hibride ale Hyundai, oferă cel mai ridicat randament termic (40%) și o putere maximă de 105 CP, fiind completat de motorul electric de 43.5 CP. Pentru optimizarea răcirii, circuitele chiulasei și blocului motor sunt separate. În plus, sistemul de injecție directă, care lucrează la o presiune de 200 bari, completat de injectoarele cu șase duze, contribuie la îmbunătățirea economiei de combustibil și la reducerea emisiilor de COâ‚‚.
    Bateria litiu-ion polimer dispune de cicluri performante de încărcare/descărcare, permițând o regenerare rapidă. Controlul distribuției puterii se realizează printr-o transmisie cu dublu ambreiaj (DCT), care oferă o experiență unică de condus la bordul modelului Ioniq. Această transmisie (cu un randament de 95,7%) oferă în același timp un răspuns prompt al accelerației, schimbări line ale treptelor de viteze, dar și consum și emisii de noxe reduse.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?