România se situează și în acest an pe locul 48 într-un clasament al primelor 100 de țări ca valoare a brandului de țară, la fel ca și în 2014, dar cu toate acestea valoarea brandului de țară al României a crescut cu 11% până la 141 de miliarde de dolari, arată un studiu publicat luni de compania americană de consultanță Brand Finance. România este devansată în acest clasament de țări precum Nigeria â locul 41, Iran â locul 46 sau Bangladesh â locul 47, dar se situează în fața unor țări precum Ungaria â locul 53, Grecia â locul 59, Slovacia â locul 60, Slovenia â locul 62 sau Bulgaria â locul 74. La nivel global, Brand Finance susține că scandalul Volkswagen, care a șters 191 miliarde de dolari (minus 4%) din valoarea brandului de țară al Germaniei, care în prezent este evaluat la 4.200 miliarde de dolari. Brandul SUA a rămas cel mai valoros brand de țară din lume, 19.703 de miliarde de dolari, în creștere cu 2% comparativ cu anul trecut. Pe locul secund se situează brandul Chinei, cu 6.314 miliarde de dolari, în scădere cu 1% comparativ cu 2014. ‘Pe o piață globală, brandul de țară este unul din cele mai importante active ale oricărui stat, încurajând investițiile, adăugând valoarea exporturilor și atrăgând turiști’, a declarat directorul Brand Finance, David Haigh. Studiul Brand Finance Nation Brands calculează valoarea brandului unei țări pe baza mai multor criterii grupați sub trei piloni: bunuri și servicii, turism, investiții și societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al țării respective.