Ediția: Joi 30 Mai 2024. Nr. 6637
Ediția: Joi 30 Mai 2024. Nr. 6637

Test Peugeot 3008 HY4


Am avut ocazia să testez primul meu sistem de propulsie hibrid și s-a dovedit a fi o aventură pe cinste. Martor este și Cristian Florea, care a avut curajul să se întreacă cu mine în încercarea de a ajunge înaintea mea de la Arcul de Triumf până la Casa Poporului într-o zi frumoasă de duminică. În acest articol o să detaliez puțin părerile mele despre această mașină.
Poate cea mai importantă componentă a acestui automobil este sistemul de propulsie: un sistem hibrid ce aduce laolaltă un motor diesel de 2 litri și 163 de cai putere și un motor electric ce dezvoltă 37 de cai putere, totul în numele eficienței. Motoarele funcționează în mod alternativ încercând să salveze cât mai mult combustibil, sau pot funcționa în același timp atunci când șoferul dorește mai multă putere; pentru o plecare de la semafor sau pentru mici porțiuni off-road. Mașina poate merge și în modul full electric, dar nu are autonomie prea mare: abia dacă îți permite un drum de la Arcul de Triumf până la Piața Constituției. Francezii promit un consum mixt pornind de la 3.8 litri, dar noi am reușit să scoatem un consum urban real de 5.8-6 litri/100 km. Pentru o mașină atât de mare, consumul nu e rău deloc. 
Tehnologie: La acest capitol, mașina are plusuri pe atât de mari pe cât are minusuri. Dacă sistemul Hybrid este foarte ușor de folosit și oferă informații ușor de înțeles conducătorului, lipsa unor elemente ce ar fi trebuit să facă parte din dotarea mașinii (cameră pentru marșarier) este de neiertat având în vedere prețul. Sistemul Hybrid este prezent în habitaclu printr-o rotiță ce poate fi plasată în 4 moduri de condus: ZEV – modul full-electric în care mașina folosește doar 
tracțiunea spate condusă de motorul electric, AUTO – în acest mod mașina controlează electronic ce motor dă putere și când pentru a eficientiza consumul de carburant, 4WD – mașina folosește ambele motoare dar oferă șoferului un cuplu sporit pentru a putea trece peste anumite obstacole și modul SPORT – mașina oferă din nou puterea ambelor motoare simultan, dar nu se concentrează asupra cuplului ci face în așa fel încât șoferul să poate alerga cu mașina cât mai bine. 
Mașina are senzori de parcare și există și opțiunea dotării unei camere pentru marșarier, dar mi-ar fi plăcut să văd această dotare și în această echipare care are deja un preț premium. Noroc că mașina are vizibilitate destul de bună în spate. Ecranul din mijlocul bordului gestionează diferitele controale ale sistemului de infotainment, dar meniurile sunt cam aglomerate. Poate din cauza acestor meniuri nu am reușit să trimit muzică din telefon în boxele mașinii. Sistemul se conecta prin Bluetooth la telefonul meu, dar nu mă lăsa decât să fac apeluri telefonice. În schimb, se poate asculta muzică de pe CD, card SD sau chiar se pot vedea video-uri prin intrarea AV din torpedou.
De obicei la mașinile franțuzești, interiorul arată bine, dar materialele folosite nu sunt de cea mai bună calitate. În cazul de față, lucrurile stau invers: habitaclul nu arată foarte special, dar materialele sunt pe același palier cu cele folosite de nemți în mașinile lor. Consola centrală este aglomerată de butoane, lăsând impresia de dezorganizare. Scaunele spate se rabatează foarte ușor pentru a se mări capacitatea platformei de încărcare la 1500 de litri. Din punct de vedere al design-ului, aici Peugeot-ul 3008 pierde un punct. Nu știu la ce se gândeau francezii când au desenat mașina sau de unde și-au luat inspirația, dar e clar că mașina nu arată foarte special.
Am ajuns și la marea problemă a acestei mașini. Prețul. Dacă este justificat sau nu, asta veți hotărî voi, dar din punctul meu de vedere 39.365 de euro nu este chiar puțin. Înțeleg că sistemul Hybrid este un sistem destul de scump de produs și de implementat, dar aproape 40.000 de euro pentru un Peugeot cu tracțiune integrală este cam mult. 
   
Citește mai mult pe: http://www.eblogauto.info/test-drive-peugeot-3008-2-0-hdi-hybrid-4
Video: https://www.youtube.com/watch?v=hxjiRnj2Uvk

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?