Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

Elevii vrânceni de clasele a XII-a, pregătiți pentru Bac pe bani europeni


Peste 2 mii de elevi vrânceni de clasele a XII-a vor beneficia, în acest an școlar, de  un program de pregătire suplimentară pentru examenul de Bacalaureat, finanțat din fonduri europene prin POSDRU 2007-2013, în cadrul proiectului „Să ne pregătim pentru BAC! Program inovator de formare a competențelor-cheie pentru promovarea examenului de bacalaureat”. În acest scop, 100 de profesori care predau discipline la care se susțin probe scrise la examenul de Bacalaureat și 42 de consilieri școlari de la liceele și colegiile din Vrancea au participat deja la cursurile de pregătire derulate în cadrul proiectului.
Proiectul este implementat după ce, în perioada octombrie-decembrie 2014, în două unități de învățământ de nivel liceal, respectiv Colegiul Național „Unirea” și Colegiul Economic „M. Kogălniceanu” din Focșani, s-a derulat o activitate pilot, în care au fost implicați 300 de elevi, 15 experți în educație (profesori care predau discipline pentru care se susțin probe scrise în cadrul examenului de bacalaureat) și 5 psihopedagogi. „Timp de trei luni, cei 300 de elevi înscriși în grupul țintă pentru această etapă a proiectului au luat parte la programul pilot, urmând ca derularea propriu-zisă a programului multiregional de educație să se desfășoare în perioada ianuarie – iunie 2015, în 18 unități de învățământ de nivel liceal din județul Vrancea. Sesiunile de pregătire au alternat cu sesiuni de consiliere psihopedagogică cu rol de suport în scopul orientării școlare și profesionale și dezvoltării de competențe-cheie la elevii de liceu, respectiv managementul învățării, organizarea timpului, managementul stresului etc, în funcție de profilul elevilor.  Astfel, programul de pregătire s-a derulat în conformitate cu obiectivele proiectului, care vizează creșterea eficienței procesului de formare a competențelor-cheie, optimizarea resurselor de învățare destinate persoanelor din grupul țintă, adaptarea la nevoile de formare ale elevilor. În consecință, proiectul urmărește să contribuie la formarea competențelor-cheie ale elevilor, necesare nu numai în contextul susținerii examenului de bacalaureat, ci și dincolo de perioada de instruire în cadrul școlii, rezultatul convergent al acestor sesiuni de formare inovatoare fiind acela de a sprijini elevii din învățământul liceal în a accede mai ușor și eficient pe piața muncii”, se arată într-un comunicat de presă emis de Inspectoratul Școlar Județean Vrancea.

   Elevii implicați în faza pilot sunt mai motivați
 
În cadrul programului de pregătire – faza pilot, conținuturile prevăzute de programele Ministerului Educației pentru examenul de bacalaureat au fost proiectate și abordate în conformitate cu performanțele obținute de elevi la testele aplicate periodic, urmărindu-se sistematizarea și adaptarea permanentă la nevoile reale ale acestora. Modul de lucru cu grupele de elevi a implicat folosirea unor metode inovative și a elementelor TIC de învățare, în măsură să dezvolte competențe-cheie și noi abilități.
În urma aplicării chestionarului de evaluare a programului de pregătire din luna decembrie, la încheierea activității de pilotare, s-au desprins câteva concluzii esențiale în proiectarea activităților în etapa de implementare, din perioada ianuarie-iunie, cum ar fi: recapitularea realizată în cadrul programului este un bun suport pentru pregătirea individuală a elevilor; conținuturile parcurse au fost apreciate ca fiind utile în pregătirea pentru examenul de bacalaureat; elevii au avut posibilitatea să formuleze întrebări și să dezbată aspecte care fuseseră însușite deficitar, iar aceasta le-a permis să completeze și să-și explice reciproc fenomenele; metodele de lucru la tematica sesiunilor de pregătire au fost apreciate de majoritatea elevilor ca fiind pe deplin adecvate; elevii au apreciat că s-a realizat un echilibru între conținutul teoretic, dezvoltarea abilităților practice și a atitudinilor; programul activităților a influențat pozitiv ritmul de pregătire individual al elevilor pentru examenul de bacalaureat.
„Din discuțiile cu membrii echipelor de proiect, a reieșit că elevii implicați în activitățile propuse în faza de pilotare a programului de pregătire suplimentară  dovedesc inițiativă la orele de curs, mai multă implicare în pregătire, motivație superioară în învățare, dar și competență dezvoltată de comunicare. A altă concluzie formulată la sfârșitul etapei de pilotare a fost aceea că, datorită diversității obiectivelor proiectului, a crescut motivația profesorilor și a elevilor pentru produse finale de calitate, s-a îmbunătățit competența de comunicate, profesională, socială și IT. Cadrele didactice și elevii consideră că școlile sunt un partener esențial în formarea profesională, iar încurajarea activităților de acest gen poate determina ameliorarea sistemului educațional„, se mai arată în comunicat.
 

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?