Ediția: Marți 30 aprilie 2024. Nr. 6615
Ediția: Marți 30 aprilie 2024. Nr. 6615

Cum să declari o firmă inactivă


Administratorii firmelor care vor să depună declarații de inactivitate trebuie să folosească programul informativ pregătit de Ministerul Finanțelor Publice. Reprezentanții Administrației Județene a Finanțelor Publice Vrancea au anunțat că începând cu exercițiul financiar 2014 declarațiile de inactivitate se vor depune în format electronic. „În vederea depunerii declarațiilor de inactivitate în formă electronică, având atașată o semnătură electronică extinsă, sau numai în format hârtie și în format electronic, entitățile folosesc programul de asistență pus la dispoziție gratuit de către Ministerul Finanțelor Publice pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală”, au anunțat reprezentanții AJFP.     Aceștia precizează că „entitățile care nu au desfășurat activitate de la constituire până la sfârșitul exercițiului financiar de raportare nu întocmesc situații financiare anuale, respectiv situații financiare anuale simplificate”. În acest caz, se va depune la ghișeele fiscului o declarație pe propria răspundere a persoanei care are obligația gestionării entității. Declarația trebuie să cuprindă toate datele de identificare a entității, precum denumirea completă (conform certificatului de înmatriculare), adresa și numărul de telefon; numărul de înregistrare la registrul comerțului; codul unic de înregistrare dar și capitalul social. „Depunerea la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice a declarațiilor menționate se efectuează în termen de 60 de zile de la încheierea exercițiului financiar”, precizează reprezentanții Fiscului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?