Ediția: Miercuri 19 iunie 2024. Nr. 6652
Ediția: Miercuri 19 iunie 2024. Nr. 6652

Reguli de nutriţie pentru o alimentaţie sănătoasă


Nutriția este unul dintre subiectele cel mai des abordate în discuțiile despre un stil de viață sănătos, dar foarte multe persoane dau greș în ceea ce privește alimentația sănătoasă pentru că au prea multe reguli și totul pare prea complicat, potrivit huffingtonpost.com. Experta în nutriție Cynthia Sass spune că o metodă simplă pentru un regim alimentar sănătos este aceea de a urma o serie de reguli simple, cum ar fi includerea fructelor și legumelor în meniul fiecărei mese de peste zi.
Pe lângă creșterea aportului de vitamine, minerale, antioxidanți și fibre, consumul de fructe și legume de cel puțin cinci ori pe zi este legat de un risc scăzut de instalare a unei serii de boli cronice, precum maladiile cardiovasculare și unele tipuri de cancer. În plus, fructele și legumele pot lua locul unor alimente mult mai bogate din punct de vedere caloric, ceea ce ajută la menținerea unei greutăți normale, informează huffingtonpost.com.
Apa trebuie să fie principala băutură de peste zi. Potrivit unui studiu publicat în American Journal of Nutrition, persoanele care consumă, în general, mai multă apă, în detrimentul sucurilor, băuturilor alcoolice și a celor acidulate, tind să aibă o dietă mai sănătoasă, inclusiv mai bogată în fibre și mai săracă în zahăr, și să consume mai puține alimente foarte bogate în calorii. Pe lângă faptul că menține un nivel al hidratării sănătos, apa ar putea fi de ajutor în slăbit, scăzând apetitul și crescând nivelul metabolismului.
Cynthia Sass spune că este indicat consumul de cereale și produse derivate din cereale integrale, în detrimentul celor foarte rafinate. Cercetările arată că o dietă bogată în cereale integrale este legată de un risc mai mic de boli cardiovasculare, cancer, diabet și obezitate, iar acest lucru s-ar datora conținutului mai mare de fibre, care ajută la tranzitul intestinal, menține sentimentul de sațietate mai mult timp și ajută la reglarea nivelului glicemiei și al insulinei din sânge.
Renunțarea la dulciuri este poate unul dintre lucrurile cel mai greu de făcut când vine vorba despre a începe o dietă. Sfatul nutriționistei americane este ca renunțarea să se facă treptat și nici măcar nu trebuie să fie definitivă. Cynthia Sass a spus că moderația este cheia unei diete ușor de ținut și sănătoase în același timp. Experta spune că cel mai ușor este ca persoanele care țin dietă să renunțe treptat la produsele procesate foarte bogate în zahăr, dar să le includă în meniu când și când, în cantități mici, pentru a satisface pofta și a menține un echilibru psihologic necesar urmării unui regim alimentar sănătos.

ÎNAINTE DE A PUNE ÎN APLICARE SFATURILE NOASTRE, CONSULTAÅ¢I MEDICUL 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?