Ediția: Sâmbătă 1 iunie 2024. Nr. 6639
Ediția: Sâmbătă 1 iunie 2024. Nr. 6639

GALERIE FOTO: STATISTICA DEZASTRULUI pe șoselele Vrancei


Un tânăr a murit, ieri dimineață, după ce autoutilitara pe care o conducea s-a ciocnit frontal cu semiremorca unei alte autoutilitare, pe raza comunei Dumbrăveni, în zona pieței. Șoferul vinovat de producerea accidentului nu a adaptat viteza într-o curbă. Polițiștii vor ca pe segmentul de drum respectiv să fie montate semne de circulație care să avertizeze că urmează o curbă deosebit de periculoasă.

    Tragediile se țin lanț pe șoselele din județ. După accidentul mortal de la Pufești, de la finele săptămânii trecute, ieri dimineață o altă nenorocire s-a produs pe drumul european, de această dată la Dumbrăveni. Un șofer nevinovat, în vârstă de 35 de ani, a murit în chinuri groaznice, fiind strivit în cabina autoutilitarei pe care o conducea, după ce s-a ciocnit frontal cu semiremorca unei alte autoutilitare, care circula din sens opus. Accidentul a avut loc în jurul orei 3.00, în curba din zona pieței din Dumbrăveni.
Un cetățean moldovean, Serghei F., de 44 de ani, cu domiciliul în București, care conducea o autoutilitară încărcată cu suluri din hârtie, nu a călcat frâna înainte de a intra în curbă, care este destul de periculoasă, iar din cauza vitezei și a carosabilului umed, a scăpat semiremorca de sub control. Aceasta a rupt un stâlp de electricitate și s-a dus perpendicular pe axul drumului.
În acel moment, o autoutilitară înmatriculată în Alba venea din sens opus, fiind condusă de un bărbat de 35 de ani, Dumitru Daniel Z.. Mașina acestuia s-a izbit frontal de semiremiorca scăpată de sub control. Cabina autoutilitarei cu numere de Alba s-a făcut zob, iar șoferul a rămas prins între fiarele mașinii. El a fost scos de pompierii de la descarcerare, dar era decedat. „Modulul SMURD din cadrul Detașamentului de Pompieri Focșani a fost solicitat să intervină pe E 85, în localitatea Dumbrăveni, în urma producerii unui accident rutier între două autovehicule, marți, 23 septembrie a.c., în jurul orei 03.10. Pompierii militari au acționat cu accesoriile din dotarea autospecialei pentru descarcerarea unui bărbat, în vârstă de 35 ani, șoferul autotrenului înmatriculat în județul Alba. Din nefericire, acesta nu a supraviețuit în urma coliziunii, fiind declarat decedat de echipajele medicale. De asemenea, echipajul de pe autospeciala de lucru cu apă și spumă a acționat pentru spălarea carosabilului de resturile rezultate în urma accidentului”, ne-a precizat căpitan Cristina Duță, purtătorul de cuvânt al ISU Vrancea.

   Panouri succesive pentru curbă deosebit de periculoasă

    Polițiștii din cadrul Serviciului Poliției Rutiere Vrancea spun că accidentul s-a produs din cauza vitezei. „Din primele verificări a rezultat că accidentul s-a produs pe fondul neadaptării vitezei de deplasare în curbă și în condițiile unui carosabil umed. În urma accidentului, în care au fost implicate două autoutilitare, a rezultat decesul unuia dintre conducătorii auto”, ne-a precizat comisarul șef Viorel Gheorghe, șeful Poliției Rutiere Vrancea, care a participat la cercetarea la fața locului.
    Conform informării primite de la poliție, „la data de 23 septembrie a.c., ora 03.00, pe DN2 E85 în comuna Dumbrăveni, F. Serghei, de 44 ani, din municipiul București, în timp ce conducea autoutilitara marca Volvo care tracta semiremorca, nu a adaptat viteza de mers într-o curbă la dreapta, a scăpat de sub control semiremorca, aceasta a pătruns pe sensul opus de mers, unde a rupt un stâlp de electricitate și a tamponat frontal autoutilitara marca DAF, condusă regulamentar de Z. Dumitru Daniel, de 35 ani, din municipiul București. În urma producerii accidentului, a rezultat decesul lui Z. Dumitru Daniel. Cercetările sunt continuate în vederea stabilirii cu exactitate a modului de producere a evenimentului”.
    Șeful de la Rutier ne-a spus că în perioada imediat următoare, în curba în care a avut loc accidentul vor fi montate indicatoare rutiere suplimentare. „Am discutat deja cu reprezentații Secției de Drumuri Naționale și în perioada imediat următoare, în zona în care a avut loc accidentul vor fi montate panouri succesive pentru curbă deosebit de periculoasă”, ne-a precizat comisarul șef Gheorghe.

    Peste o mie de accidente grave și sute de morți în șase ani

    Polițiștii de la Serviciul Rutier au întocmit o situație a accidentelor produse în Vrancea în ultimii șase ani. Analiza pentru perioada 2008 – finele lunii august a.c., arată că pe raza județului s-au produs 1.378 de accidente grave, în urma cărora și-au pierdut viața 343 de oameni, iar 1.277 s-au ales cu răni grave.
    Cele mai multe dintre accidentele grave s-au produs pe drumurile naționale și pe E 85, după cum arată situația întocmită de polițiștii de la rutier. Astfel, din cele 254 de accidente grave contabilizate în anul 2008, 146 s-au produs pe drumurile naționale și pe drumul european. În 2009 au fost contabilizate 233 de accidente grave, dintre care 138 s-au produs pe aceleași categorii de drumuri. În 2010 s-au înregistrat 229 accidente grave cu 140 de drumurile naționale și drumul european, iar în 2011 au fost contabilizate 193 de accidente grave, iar 102 dintre acestea s-au produs pe aceleași categorii de drumuri.
    În 2012 și 2013 au fost contabilizate 187, respectiv 182 de accidente grave, iar 102, respectiv 116 dintre acestea s-au produs pe drumurile naționale și pe drumul european. Din prima zi a anului 2014 și până în ultima zi a lunii august, s-au înregistrat 94 de accidente grave, iar jumătate dintre ele s-au produs pe categoriile de drumuri menționate anterior.
    Se observă că din 2008 și până în prezent, în fiecare an, numărul accidentelor grave a fost în scădere, la fel și cel al persoanelor decedate. Cu toate acestea, numărul tragediilor produse pe șosele este tot mare, iar oamenii legii fac tot posibilul pentru a limita numărul lor și pierderile de vieți omenești.

   Cauzele sunt variate

    Polițiștii au făcut și un top trei al cauzelor generatoare de accidente. În ultimii patru ani, în topul clasamentului s-a situat imprudența pietonilor. Potrivit polițiștilor, în anul 2008, primele trei cauze generatoare de accidente au fost imprudența în conducere, abaterile pietonilor și neacordarea de prioritate vehiculelor. În 2009 situația s-a schimbat puțin în sensul că pe primele două locuri au fost aceleași cauze ca și în anul anterior, iar pe locul al III-lea a fost viteza neadaptată. Din 2010 lucrurile s-au schimbat, în sensul că principala cauză generatoare de accidente de circulație a fost imprudența pietonilor, urmată de conducerea imprudentă și viteza nedaptată.
    În 2011, cele mai multe accidente s-au produs tot din cauza abaterilor pietonilor. Această cauză a fost urmată de conducerea imprudentă și de abaterile bicicliștilor. În 2012 tot abaterile pietonilor au fost în fruntea clasamentului, urmate de viteza neadaptată și abaterile conducătorilor de mopeduri. În anul următor, principalele cauze generatoare de accidente au fost abaterile pietonilor, viteza neadaptată și neacordarea de prioritate de trecere pietonilor. În 2014, pe primul loc în topul cauzelor generatoare de accidente sunt tot pietonii.
    Se observă că în ultimii ani, abaterile pietonilor au stat la baza producerii celor mai multe accidente rutiere grave. Asta în condițiile în care polițiștii desfășoară frecvent acțiuni, în timpul cărora pietonilor li se explică pe unde să traverseze drumurile, dar și ce trebuie să facă înainte de a se angaja în traversare. Nu de puține ori, oamenii legii au aplicat sancțiuni pietonilor prinși pe picior greșit, dar pe unii dintre ei nu i-a speriat acest lucru. În loc să fie atenți și să țină cont de sfaturile oamenilor legii, atunci când sunt luați la întrebări de polițiști, majoritatea se chinuie să găsească tot felul de scuze și par că nu conștientizează că își pun viața în pericol.

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?