Ediția: Marți 7 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Marți 7 Mai 2024. Nr. 6617

Farfuria zburătoare a focșăneanului Aristide Balcu a primit Brevetul de Invenție


   Aristide Balcu, focșăneanul care a inventat o „farfurie zburătoare”, a obținut Brevetul de Invenție. Titlul invenției sale este „Aeronavă cu dislocarea fluidului prin învârtire”, conform celor înscrise pe Brevet. Odată cu obținerea Brevetului de Invenție, el are drepturi exclusive de inventator. Acum, bărbatul își dorește ca cineva să fie dispus să aloce bani pentru construirea efectivă a „farfuriei zburătoare”.

    Aristide Balcu, focșăneanul care a inventat o „farfurie zburătoare”, a așteptat mult timp până când visul i s-a împlinit, iar acum speră ca o persoană cu bani sau chiar reprezentanții statului să aloce bani pentru construirea „aeronavei cu dislocarea fluidului prin învârtire”, titlui invenției pentru care a obținut Brevetul de Invenție. „Am avut milioane de piedici, dar până la urmă am reușit. Acum, am obținut Brevetul de Invenție și trebuie să se găsească un om cu bani sau chiar statul, care să aloce sumele necesare pentru construirea ei. Această invenție este unică pe glob”, ne-a spus Aristide Balcu.
    Monitorul de Vrancea a scris despre Aristide Balcu și invenția sa, în luna februarie a anului 2010. Focșăneanul, care acum este pensionar, ne-a povestit atunci că încă din tinerețe i-a venit în minte o idee ieșită din comun și de atunci s-a tot chinuit să arate lumii că tehnica aerospațială are foarte multe goluri, iar farfuria zburătoare făcută de el ar putea crește siguranța zborului. Ideea de a construi o farfurie zburătoare i-a venit încă de la 18 ani. Acesta a povestit că era al patrule copil al familiei. Frații lui au reușit să facă școală, el nu. Văzând că viața nu-i oferă prea multe posibilități, bărbatul a încercat să afle în ce domeniu „ața este mai subțire”, după cum spunea el. „Aveam 18 ani cînd mi-a venit ideea să fac ceea ce am reușit să fac astăzi (în 2010-n.r).  La școală nu au avut părinții posibilitatea să mă țină și atunci m-am gândit că trebuie să fac ceva. Am încercat să văd în ce domeniu, ața este mai subțire. Am încercat multe, dar m-am oprit la aviație”, ne-a povestit în februarie 2010, Aristide Balcu.
     Bărbatul ne-a mai spus că totul a pornit de la o bucată de tablă pe care a aruncat-o prin rotire. În acel moment și-a dat seama că ideea lui ar putea revoluționa tehnica aerospațială. Prin invenția aparatului asemănător unei farfurii zburătoare, bărbatul a vrut să arate lumii întregi că aparatele de zbor actuale nu fructifică din plin principiile aerodinamicii și mecanicii fluidelor, motiv pentru care accidentele aviatice sunt atât de frecvente. Bărbatul a avut nevoie de zeci de ani pentru ca ideea lui să capete contur și pentru  a-și lua brevetul de inventator.

I-a scris lui Nicolae Ceaușescu despre ideea sa

    După ce i-a venit ideea cu farfuria zburătoare, focșăneanul a avut nevoie de cineva care să-l ajute. Schița aparatului a fost făcută de tatăl său, pictor de meserie. Cum ideea care îi încolțise în minte nu-i mai dădea pace, în anul 1970, bărbatul i-a trimis o scrisoare lui Nicolae Ceaușescu în care i-a cerut să-l primească în audiență pentru a-i aduce la cunoștință un proiect cu caracter militar, economic și strategic. A primit răspuns la scrisoare, dar nu a mai primit răspuns și după ce a trimis documentația. O vreme a renunțat la idee, dar în anul  1987 și-a găsit un aliat și s-a concentrat și mai mult asupra a aceea ce vroia să facă. Aristide Balcu a reușit să-l atragă de partea lui și să-l convingă de viabilitatea aparatului său de zbor și pe comandorul Ioan Botez, de la o unitate de aviație din Focșani. Cei doi au colaborat la pregătirea documentației pe care au trimis-o pentru brevetare la Oficiul de Stat Invenții Mărci (OSIM). Balcu spunea atunci că lipsa studiilor l-au afectat foarte mult și multă lume a fost împotriva lui.
    Dosarul i-a fost respins pe motiv că nu a arătat autonomia de zbor. După mai multe încercări, dosarul a fost înregistrat și după spusele inventatorului a primit valoarea  maximă „strict secret cu importanță deosebită”. Cu toate acestea, bărbatul spunea că nu a reușit să facă nimic. În anul 2007 a reușit să scoată dosarul din patrimoniul statului. Ca să poată fi depus din nou, inventatorul trebuia să-și completeze dosarul și îi trebuia o imagine cu silueta unui motor cu reacție. Necazurile inventatorului focșănean nu s-au oprit aici. După ce și-a luat dosarul din patrimoniul statului, acesta trebuia să mai facă unele completări. A mers la bibliotecă să caute o imagine cu silueta unui motor cu reacție. Discuția pe care a purtat-o în bibliotecă a fost ascultată de un bărbat care, ulterior s-a oferit să-l ajute la tehnoredactarea lucrării. Zis și făcut. Bărbatul i-a cerut inventatorului să-l treacă pe el ca solicitant desemnat pentru corespondența cu OSIM. Mai tîrziu, omul cu intenții bune s-a dovedit a fi un colaborator fals deoarece s-a trecut și ca inventator.

Aparatul are o parte mobilă și una fixă

    Aparatul de zbor inventat de Aristide Balcu cuprinde o parte mobilă și una fixă. Partea mobilă conține un ansamblu de trei turbine montate pe un singur ax. În concepția inventatorului, două dintre aceste turbine conlucrează, pe lângă imprimarea mișcării de rotație, și pentru dirijarea aerului absorbit din partea superioară a aparatului înspre partea inferioară. Cabina pilotului poate fi rotită numai cât să asigure necesitățile de vizibilitate. În partea inferioară a cabinei, proiectantul farfuriei a plasat o contragreutate, al cărei rol este legat de schimbarea direcției de zbor. Ansamblul de turbine este pus în mișcare de două motoare cu reacție.
    Inventatorul ne-a spus în 2010 că nu a zburat niciodată cu un avion și că nici nu ar face asta. De avion îi era teamă, atât lui cât și soției. Cu farfuria inventată de el ar zbura fără probleme deoarece aceasta nu s-ar putea prăbuși niciodată. Bărbatul susținea că aparatul inventat de el are și foarte multe avantaje. Poate atinge o viteză de cel puțin două ori mai mare decât un elicopter, stabilitatea este foarte mare pentru că intervine forța centrifugă. De asemenea, schimbarea direcției de mers se poate face foarte repede, în comparație cu aparatele de zbor clasice. Totodată, farfuria zburătoare decolează și aterizează pe verticală și astfel nu este nevoie de pistă, se poate deplasa și în apă și are o capacitate mare de transport. Potrivit bărbatului, aparatul poate fi folosit în aproape orice situație.

6 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?