Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620
Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620

Ce magazine mari din România vând produse alimentare pe internet


    Ponderea românilor care cumpără alimente online a crescut de la 4,8% în 2011 la 7,2% anul trecut, potrivit Daedalus Millward Brown, care arată că 75% dintre participanții la un studiu realizat de firmă intenționează să cumpere produse din magazinele online ale hipermarketurilor și supermarketurilor. În acest context, tot mai mulți retaileri își deschid magazine online.
    Anul trecut, primul pas a fost făcut de Carrefour, care și-a lansat oficial hipermarketul online la sfârșitul lunii iulie. Serviciul este disponibil pentru București și localitățile limitrofe, cu livrare la domiciliu. Acesta a fost urmat de cora, care a deschis în decembrie hipermarketul coradrive, prin care clienții pot să cumpăre produsele online și le ridică ulterior din magazin, și care a anunțat că va începe livrările la domiciliu în acest an.
    La sfârșitul anului trecut și Mega Image, cea mai mare rețea de supermarketuri din România, a anunțat că va inaugura serviciul de livrări la domiciliu în primul trimestru al acestui an.
    Cel mai recent anunț a fost făcut de Selgros, care a intrat în comerțul online printr-un parteneriat cu platforma de servicii de aprovizionare online megamarket.ro, prin care va livra direct clienților peste 11.000 de produse alimentare și nealimentare.
    Conform unor estimări anterioare ale Carrefour România, retailul online reprezintă sub 1% din totalul vânzărilor de alimente din România.
    Topul serviciilor și produselor achiziționate de români de pe internet este condus, potrivit Daedalus, de plata facturilor de utilități (42,8%), după care urmează îmbrăcăminte/încălțaminte (37,8%), electronice (37,4%), cosmetice/parfumuri (34%), electrocasnice (30,9%), produse și servicii de telefonie mobilă (28,8%), computere/componente computere (28,4%), cărți/ziare/ reviste (22,3%), jucării (14,4%), software/jocuri (12,8%), bilete la diferite spectacole/concerte (12,2%), bilete de avion (10,4%), produse alimentare (7,2%), produse sportive (6,8%), muzică/filme (6,3%), alte produse (10,2%).
    Creșteri importante ale vânzărilor online au înregistrat din 2011 categoriile electrocasnice, software/jocuri, produse alimentare, computere/componente computere și jucării. Cea mai mare scădere a fost raportată de biletele de avion.
    În ceea ce privește modalitatea de livrare, 77,3% preferă livrarea la domiciliu, restul optând pentru ridicarea produselor din magazine. Cele mai utilizate modalități de plată sunt plata la livrarea coletului (79,3%), cardul bancar (34,9%) și transfer prin online banking (18%).
    Potrivit Daedalus, suma medie plătită pentru cumpărăturile online este de 281 euro, în scãdere de la 312 euro în 2011. Cei mai mulți români care cumpără online (37,2%) cheltuiesc până la 100 de euro, 31,1% între 101 și 300 de euro, 14% între 301 și 500 euro, 7,4% între 501 și 700 euro, 5,2% între 701 și 1.000 euro și 5,2% peste 1.000 euro.
    Rata de penetrare a comerțului online este estimată la 20,6% în 2013, față de 16,4% în 2010, iar valoarea acestuia (plăți prin intermediul cardului) este preconizată la 286 milioane euro.
    Printre principalele bariere pentru a cumpăra online enumerate de respondenții studiului Daedalus sunt neîncrederea într-un produs care nu este văzut înainte (48,1%), nesiguranța folosirii datelor cardului pe internet (35,4%), lipsa unui card bancar (27,8%), grija scăzută față de manipularea coletelor (16,5%) și neîncrederea în magazinele online (16,5%).
    Studiul a fost realizat în mediul urban și au participat persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?