Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

Patru olimpiade dedicate comunicării în limba română


   În anul școlar 2013 – 2014, reprezentanții Inspectoratului Åžcolar Județean Vrancea îi provoacă pe elevii pasionați de limba română și de comunicarea în limba română să participe la patru olimpiade. Astfel, și în acest an școlar va fi organizată Olimpiada de limbă, comunicare și literatură română, destinată atât elevilor de gimnaziu cât și celor liceu. Aceasta se desfășoară pe două componente esențiale în predarea disciplinei, anume comunicarea și lectura textului literar.
   De asemenea, elevii de clasele V-XII sunt provocați să participe anul acesta la Olimpiada „Lectura ca abilitate de viață”. Lectura vizează înțelegerea oricărui tip de text, nu doar a textului beletristic și se prelungește, ca efect, în construirea competenței de producere de text. Prin urmare, la această olimpiadă, elevul care participă trebuie să pornească de la spațiul strict al disciplinei limba și literatura română și să le traverseze pe toate celelalte, într-un demers conștient de a-și crea abilități de viață, de integrare socială și culturală.
   Olimpiada de lingvistică este reorganizată în acest an, modelul său fiind inspirat de două lucrări fundamentale scrise de academicianul Solomon Marcus, respectiv „Lingvistica matematică” și „Poetica matematică”. Restructurarea olimpiadei are în vedere etapele de formare a competenței de comunicare: antrenament, exercițiu și performanță, asociate logic vârstelor și ciclurilor de școlaritate. De aceea, concursul „+/- POEZIE” a devenit etapa de antrenament a olimpiadei, celelalte două etape respectând modelul de organizare din anul școlar precedent.
   Nu în ultimul rând, în acest an școlar elevii de gimnaziu din mediul rural își pot testa cunoștințele în cadrul Olimpiadei „Universul cunoașterii prin lectură”. Inspectorul de specialitate Silvia Chelariu încurajează elevii să participe la concursuri deoarece acestea le stimulează originalitatea. „Această viziune asupra olimpiadelor specifice disciplinei limba și literatura română urmărește punerea în valoare a individualității și originalității fiecărui participant. Elevii își pot exersa competențele dobândite la școală în funcție de propriile interese și aspirații. Important este ca elevul să învețe din timp să se orienteze spre acele competiții care să-i favorizeze obținerea performanței reale”, a declarat Silvia Chelariu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?