Ediția: Miercuri 22 Mai 2024. Nr. 6630
Ediția: Miercuri 22 Mai 2024. Nr. 6630

Avocaţii vor pleda în faţa instanţei în baza unui card


   Avocații Uniunii Naționale a Barourilor din România vor primi, până la sfârșitul anului, carduri profesionale de identificare, care le vor permite accesul la pledoariile în fața instanțelor de judecată. Ieri a fost ultima zi în care avocații vrânceni au putut trimite fotografiile pe adresa Baroului Vrancea. Cardul profesional al avocților nu este altceva decât o componentă a sistemului Avocat ID, care va fi implementat în instanțe în perioada următoare.

   Agitație mare în rândul avocaților din cadrul Baroului Vrancea ieri, în ultima zi în care mai puteau trimite fotografiile personale pentru confecționarea cardurilor în baza cărora vor putea pleda la instanțe, pe viitor. Vor obține aceste carduri avocații care fac parte din Uniuniunea Națională a Barourilor din România (UNBR), rămânând astfel pe dinafară cei din baroul paralel.
Mulți dintre avocații care au lăsat pentru ultima zi trimiterea fotografiei, au alergat ieri să se pozeze. Trebuiau, apoi, să trimită fotografia de anumite dimensiuni și cu anumite caracteristici, respectiv format JPG, rezoluție minimă 300 dpi, dimensiuni/lățime 38 milimetri X înălțime 44 milimetri. Alții, care au fost mai puțin delăsători, au trecut la discuții legate de utilitatea cardului și la prețul acestuia. „Am auzit că cei de la București au plătit aproape 600 de lei pentru acest card”, spunea, ieri, unul dintre avocați. Alții s-au întrebat cum vor fi verificate aceste carduri la intrarea în instanță, în sala de judecată sau în fața completului de judecată, având în vedere că nu există un dispozitiv de scanare. „S-a trimis informare către toate barourile. Modul cum se va folosi se va stabili după ce se va analiza în ședința Uniunii Naționale a Baroulilor din România, pe baza unor protocoale cu Ministerul Justiției și Consiliul Superior al Magistraturii”, a dat lămuriri avocatul Ioan Ioanovici, decanul Baroului Vrancea. 
   În ceea ce privește prețul, decanul a precizat că încă nu se știe nimic și că toate deciziile vor fi luate la nivel central de UNBR și că în momentul de față mai este un singur avocat din cadrul baroului paralel care încă mai intră în procese la instanțele din Vrancea.
   De-a lungul timpului, decanul a efectuat demersuri pentru a elimina această practică. Mai mulți avocați, care făceau parte din Baroul Constituțional, chiar au susținut examen și au intrat în profesie, în cadrul Baroului Vrancea. Iar implementarea cardurilor are rolul de a-i ține departe de pledoarii pe avocații din baroul paralel. De asemenea, prin intermediul documentului, avocații ar fi verificați dacă sunt cu plata taxelor la zi, dacă sunt activi, suspendați sau neînregistrați. 

Cardul, o componentă a sistemului Avocat ID

   Cardul de identificare profesională a avocaților ar putea ajunge în mâinile  apărătorilor până la finele anului, acesta fiind o componentă a sistemului „Avocat ID”. „Sistemul Avocat ID este proiectat pentru a deveni un instrument modern, rapid, eficient în ajutorul avocaților și al instituțiilor conexe. Acest sistem descurajează încercările de fraudă, fie că se referă la calitatea de avocat și/sau la relațiile profesionale, fie la încercările de fraudă electronică.(…)Funcționarea sistemului presupune existența unui card alocat fiecărui avocat, cu aspect similar cu cel existent în prezent. Cardul propus prin sistemul Avocat ID este realizat în tehnologia de comunicație fără contact, prin câmp radio de proximitate (Near Field Communication – NFC), astfel încât sistemul poate asigura instrumentele necesare controlului și validării sau invalidării în timp real a informațiilor referitoare la posesorul legal al cardului (exemplu: dreptul de reprezentare). Utilizarea tehnologiei NFC asigură evitarea uzurii cardurilor și a cititoarelor prin comunicația fără contact mecanic între card și cititor, radio la distanțe mici, de ordinul cinci centimetri.
Sistemul «Avocat ID» este reprezentat de următoarele trei elemente funcționale:
– Baza de date unică (sistemul de servere) la nivel național conținând registrul avocaților din România, pregătirea profesională, experiența, starea curentă a acestora(activ/suspendat/neînregistrat etc.) conform deciziei baroului din care fac parte.
– Cardul electronic individual de identificare a fiecărui membru UNBR. Cardul nu va conține sau afișa informații cu caracter personal. Fiecare card va afișa un cod QR unic.
– Sistemele de validare a calității de avocat și verificare a stării curente (terminale). Informațiile din Baza de Date Unică vor fi actualizate independent și exclusiv de către fiecare barou în parte. Baza de date va putea fi consultată online, de la orice computer conectat la Internet, informațiile de stare referitoare la avocații sunt nuanțate automat după calitatea (prin prezența semnăturii electronice). Datele personale de identificare și detaliu vor fi afișate numai utilizatorilor autorizați. Procedura de autentificare pe baza cardului se realizează fie folosind terminalele de validare care vor fi instalate în conformitate cu cerințele UNBR (ex: la fiecare complet de judecată), fie utilizând dispozitive de tip smartphone / tabletă dotate cu tehnologia NFC, fie computer la care se atașează cititor NFC USB. Transmiterea datelor și interogarea bazei de date unice se realizează prin aplicații web în mod securizat utilizând protocolul HTTPS”
, explică reprezentanții site-ului Asociației pentru Dialog și Solidaritate a Avocaților .

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?