Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

Admiterea la liceu: ponderea mediei anilor de gimnaziu, redusă la 25%


   Ministerul Educației a constatat în 25 de județe, respectiv în 59,52 la sută din totalul unităților de învățământ, diferențe între 2 și 2,5 puncte între mediile mari din gimnaziu, și cele mici obținute de elevi la Evaluarea Națională, în alte șase județe diferențele fiind mult mai mari. Ministerul Educației a decis ca, din anul școlar 2013-2014, în media finală pentru admiterea în învățământul liceal, ponderea mediei celor patru ani de gimnaziu să fie redusă la 25 la sută, de la 50 la sută cât a fost până în prezent. Media obținută la Evaluarea Națională din clasa a VIII-a va avea astfel o pondere mai mare în calculul mediei finale, respectiv 75 la sută, față de 50 la sută cât era până acum. Decizia vine în urma analizei datelor înregistrate la finalul clasei a VIII-a, arată Ministerul Educației într-un comunicat de presă remis, vineri.
   În urma analizei Ministerului Educației au rezultat diferențe notabile între mediile, mai mari, obținute de elevi în școală, pe parcursul gimnaziului, și mediile, mai mici, obținute de aceștia la Evaluarea Națională. În cele mai multe situații, respectiv în 59,52 la sută din unitățile de învățământ, au rezultat diferențe de 2 până la 2,5 puncte între rezultatele de la evaluarea elevilor în timpul gimnaziului și media de la Evaluarea Națională. Ministerul Educației a precizat că această „ruptură” între cele două tipuri de evaluare a fost identificată în 25 de județe, respectiv Iași, Sibiu, Brașov, Argeș, Giurgiu, Bacău, Constanța, Dâmbovița, Maramureș, Alba, Vaslui, Bistrița-Năsăud, Mehedinți, Sălaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Călărași, Botoșani și Ialomița. În alte șase județe, respectiv Vâlcea, Mureș, Timiș, Hunedoara, Caraș-Severin și Olt, diferențele sunt și mai mari, depășind 2,5 puncte, a mai arătat Ministerul Educației.
   O situație considerată acceptabilă, respectiv un raport de 1,5 până la 2 puncte între mediile pe ciclul gimnazial și cele la Evaluarea Națională, se înregistrează în județele Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzău, Galați și Neamț, reprezentând 21,42 la sută din unitățile de învățământ la nivel național. „Numai Bucureștiul și județul Brăila înregistrează un raport normal între evaluarea la clasă și Evaluarea Națională, dar reprezintă doar 4,76 la sută din totalul județelor”, se mai arată în comunicatul citat.
   Potrivit Ministerului Educației, o situație îngrijorătoare o reprezintă și faptul că 35.000 de elevi, din totalul celor care au participat la Evaluarea Națională, nu au reușit să obțină minim 5. „O parte a elevilor se încadrează în sfera analfabetismului funcțional. De asemenea, abandonul școlar este un fenomen întâlnit mai ales la trecerea de la învățământul gimnazial la cel liceal și este direct proporțional cu eșecul școlar înregistrat în urma Evaluării Naționale”, a precizat Ministerul Educației.
   Toate unitățile de învățământ unde diferențele de notare sunt mari sau unde numărul de elevi cu medii de promovare a fost scăzut vor fi monitorizate constant. Astfel, inspectoratele școlare vor realiza analize punctuale, iar conducerile școlilor vizate vor fi evaluate în funcție de măsurile pe care le vor adopta pentru îmbunătățirea procesului de predare-învățare, a mai arătat Ministerul Educației.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?