Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626
Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626

Conservanţi în caşcaval european şi ochelari de soare cu protecţie UV 400%


   Comisarii de la Protecția Consumatorilor au avut o vară plină de controale, aplicând amenzi contravenționale de peste 100 mii lei agenților economici care nu au respectat legislația. Au fost găsite nereguli la brânzeturi, apa minerală, băuturi răcoritoare, legume și fructe proaspete, la comercializarea produselor cosmetice de protecție solară sau a ochelarilor de soare. Comisarul șef adjunct Dumitru Dilă a arătat, la ședința Colegiului Prefectural de ieri, că amenzile au fost aplicate comercianților, urmând ca aceștia să se îndrepte împotriva producătorilor. De asemenea, a arătat Dumitru Dilă, au fost trimise adrese comisariatelor din județele unde își au sediile producătorii la care au fost găsite probleme pentru continuarea verificărilor.
   La brânzeturi, Protecția Consumatorilor a descoperit produse denumite cașcaval fabricat în UE, dar care conțineau conservanți „nepermiși în cașcaval, nici în România, nici în UE”. Comisarii au dispus măsuri de oprire temporară de la comercializare a 83 kilograme de brânzeturi, în valoare de 2.505 lei, iar 12 kilograme brânzeturi, în valoare de 165 lei, au fost oprite definitiv de la comercializare, fiind considerate cu risc pentru consumatori. În ceea ce privește comercializarea apelor minerale naturale, s-au constatat abateri de informare precum cea în care pe etichetă apare sintagma „6 L la preț de 5 L”, fără a se putea proba acest lucru deoarece nu se fabrică produs identic la 5 litri, pentru comparație. De asemenea, în denumirea de produs nu se menționează clar categoria de apă îmbuteliată, dacă este de masă, de izvor sau minerală.
   La verificarea băuturilor răcoritoare, sucurilor și nectarurilor din fructe s-a constatat dezinformarea consumatorilor cu privire la natura produsului. „Pe etichetele de preț expuse la raft, băuturile răcoritoare, sucurile și nectarurile sunt prezentate sub alte denumiri decât cele reale, de exemplu băutura răcoritoare necarbogazoasă cu suc de cireșe este prezentată consumatorilor sub denumirea de «… Suc natural 15%»”, arată raportul de la Protecția Consumatorilor. De asemenea, pe etichetele sucurilor sunt ilustrații stilizate ale unor fructe, deși produsele nu conțin suc de fructe, ci doar arome.
   Probleme au fost și la comercianții produselor cosmetice de protecție solară („pentru băi de soare” sau „pentru plajă”) și a autobronzantelor („pentru bronzare fără soare” sau „sunless”). Comisarii au găsit „loțiune de plajă inscripționată în mod incorect cu «SPF 100» , în loc de «50+» putând induce consumatorilor ideea unei protecții totale” sau „loțiune de plajă inscripționată în mod incorect cu factorul de protecție «FP 34» , în loc de «FP 30», conform Regulamentului CE 647/ 2006”.
   În ceea ce privește comercializarea ochelarilor de soare, s-a constatat că unele produse verificate nu oferă informații privind categoria filtrului de protecție solară, numărul și anul standardului pentru echipamente de protecție(solară, avertismentele obligatorii, eventuale recomandări, iar altele oferă informații incorecte, respectiv se menționează în mod incorect pe braț „UV 400% PROTECTION”.
   Raportul CJPC, AICI.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?