Guvernul Ponta va aloca anul acesta 67 de milioane de lei pentru plata datoriilor aferente lucrărilor de modernizare a DN 2D, executate anul trecut. Suma a fost prinsă în proiectul legii bugetului de stat pe 2013, ca urmare a intervențiilor făcute de președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan. După o reprioritizare a tuturor proiectelor privind drumurile naționale din România, la rectificarea de buget din iunie, urmează să fie alocate alte fonduri pentru finalizarea lucrărilor. În total, mai sunt necesare 90 de milioane de lei. Începând cu 2007, prin intermediul parlamentarilor PSD, Oprișan a solicitat anual suplimentarea sumelor alocate prin legea bugetului de stat pentru această investiție, însă guvernările PDL au respins aceste amendamente.
Până în acest moment au fost moderni-zați și reabilitați primii 50 de kilometri din DN 2D, Focșani-Vidra Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov. Sectorul de drum Focșani-Bîrsești are două benzi de trafic a câte 3,5 metri, două benzi de încadrare a câte jumătate de metru și încă un metru alocat celor două benzi de acostament, consolidate de o parte și de cealaltă a drumului. În total, partea carosabilă are o lățime de nouă metri. Lucrarea a durat trei ani și a costat 160 milioane de lei.
Drumul are o lungime totală de 118 kilometri, pe care se vor construi sau vor fi modernizate 35 de poduri, cu o lungime totală de 1,2 kilometri. Cel mai lung pod, de 287 de metri, a fost construit peste râul Putna, în localitatea Vidra. De asemenea, au fost sau vor fi construite 6 poduri noi, iar la altele patru va fi schimbată complet suprastructura. Vor fi refăcute, în total, 269 podețe și lărgite alte 24. Proiectul prevede reabilitarea sectorului asfaltat și asfaltarea celor 24 de kilometri de drum pe tronsonul Greșu-Ojdula, refacerea zidurilor de sprijin, a sistemelor de colectare și evacuare a apelor meteorice, refacerea și modernizarea lucrărilor de corecție a torenților.
Procedurile de modernizare a acestui drum au început din decembrie 2002, când a fost publicat anunțul de intenție în Monitorul Oficial. Ulterior, pe 12 martie 2003, a fost selectată societatea Solel Boneh Internațional, pentru a realiza lucrarea. În 2004, au fost realizate studiul de fe-zabilitate și proiectul de execuție, pentru care au fost cheltuiți 2,5 milioane de euro, iar lucrările ar fi trebuit demarate în 2005. Numai că Guvernul Tăriceanu a boicotat acest proiect și a renunțat la parteneriatul public-privat încheiat cu societatea Solel Boneh Internațional.
După zeci de demersuri și zeci de memorii depuse la Guvern și ministerele abilitate de către Marian Oprișan, proiectul a fost reluat în 2007, dar cu finanțare integrală de la bugetul de stat, etapizat, până în anul 2013. Mai exact, este vorba de o întârziere de aproape 10 ani a acestui proiect, iar finalizarea lui depinde de cât de multe resurse financiare reușesc guvernanții să atragă la bugetul de stat. „A meritat fiecare clipă pe care am petrecut-o la Ministerul Transporturilor, fiecare clipă pe care am petrecut-o cu proiectantul, fiecare clipă pe care am petrecut-o pe acest drum cu constructorul. Dar merită să îi mulțumesc, astăzi, încă o dată, lui Miron Tudor Mitrea împreună cu care am pus bazele acestui proiect de infrastructură determinant pentru județul Vrancea”, declara în 2011 președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.