Elevii Colegiului Național „Unirea” din Focșani, buni la istorie, au fost provocați să participe în cadrul primei ediții a concursului de istorie „Unirea și uniriștii”, organizat pentru marcarea a 154 ani de la Unirea Principatelor, la inițiativa Consiliului Åcolar al Elevilor. Derulat cu sprijin din partea profesoarei Carmen Atarcicov, concursul a avut ca scop îmbogățirea cunoștințelor elevilor legate atât de istoria țării, cât și de cea a liceului. În concurs s-au înscris patru echipe a câte trei membri, care au trebuit să răspundă la trei seturi a câte trei întrebări. Primele trei întrebări au fost din monografia colegiului de la înființare și până la Primul Război Mondial, următoarele trei au făcut referire la Unirea Principatelor Române, iar în ultimul set au fost întrebări din viața lui Alexandru Ioan Cuza.
Departajarea echipelor s-a făcut în funcție de prezentarea unui proiect în care fiecare grup a trebuit să-și exprime viziunea asupra zilei de 24 ianuarie. Echipa clasată pe locul I a fost formată din elevii Carla Nicolaș, Eros – Adrian Asanache și Adrian Toma, elevi în clasa a IX-a G.
Poziția secundă a fost ocupată de echipajul format din Ana – Alexandra Chelaru, Alina Matei și Florina Drâmbă, eleve în clasa a X-a F.
Pe cea de-a treia poziție în clasamentul concursului s-au clasat elevii Andrei Munteanu, Maria – Alexandra Ion și Cătălin Valentin Aurica, elevi în clasele a X-a A și a X-a F. În concurs au mai participat și Pavel Mihai, Neacșu Carmen și Denisa Hulea, elevi în clasa a X-a G.
Echipele câștigătoare ale primelor trei locuri au fost răsplătite cu diplome și câte un tort. Diplome de participare au primit toate echipajele înscrise în concurs. Juriul a fost format din profesorul coordonator Carmen Atarcicov, alături de reprezentantul Consiliului Åcolar al Elevilor, Codrin Bostan, vicepreședintele Consiliului Åcolar al Elevilor și Cristina Stancu, elevă în clasa a XII-a F la Colegiul Național ,,Unirea”. Inițiatorii concursului „Unirea și uniriștii” speră să continue această tradiție și în anii viitori cu un succes tot mai mare în rândul elevilor dornici să își testeze cunoștințele în domeniul istoriei.