Ediția: Luni 13 Mai 2024. Nr. 6622
Ediția: Luni 13 Mai 2024. Nr. 6622

Judeţul Vrancea va fi conectat la autostradă şi un drum expres


   Municipiul Focșani ar putea fi legat în câțiva ani de capitala țării prin intermediul autostrăzii Ploiești-Buzău-Focșani. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a demarat licitația privind proiectarea și construcția autostrăzii Ploiești-Buzău-Focșani, cu o valoare estimată între 801,7 milioane euro și 1,06 miliarde euro, fără TVA, potrivit unui anunț de intenție publicat pe e-licitație.ro.
   Data prevăzută pentru începerea procedurilor de adjudecare este 28 iunie 2013. Prin viitorul contract de concesiune, cu o perioadă de maximum 30 de ani, concesionarul se va obliga să proiecteze, să finanțeze, să construiască, să întrețină și să opereze autostrada Ploiești-Buzău-Focșani. Deși fac parte din planurile pe termen lung ale dezvoltării rețelei de autostrăzi, discuțiile ce vizează autostrada Ploiești-Buzău-Focșani au fost reluate abia recent, în ultimii ani compania de drumuri concentrându-se mai mult asupra Coridorului IV paneuropean. Ministerul Transporturilor a mai încercat să construiască autostrada Comarnic-Brașov în concesiune, însă acest demers a devenit unul dintre cele mai răsunătoare eșecuri din ultimii ani, în condițiile în care concesionarii au renunțat subit la contract.
   Proiectarea autostrăzii Ploiești-Focșani, cunoscută și ca Autostrada Moldova, a început în mandatul de ministru al Transporturilor al senatorului de Vrancea, Miron Mitrea. Conform proiectului, autostrada Ploiești-Focșani va trece prin localitățile vrâncene Slobozia Bradului, Sihlea, Gugești, Slobozia Ciorăști, Golești, Vînători și Focșani. În anul 2010, Consiliul Județean Vrancea a solicitat Companiei de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) să prezinte primăriilor din localitățile prin care va trece autostrada Ploiești-Focșani, traseul pe care îl va avea aceasta. Solicitarea specialiștilor de la Consiliul Județean Vrancea are ca principal scop evitarea unor situații în care traseul autostrăzii va traversa terenuri pe care există locuințe sau obiective de utilitate publică.

Autostrada va fi conexată la noua centură de ocolire a Focșaniului

   O altă problemă ce trebuie rezolvată de proiectanți este legată de conexiunea pe care autostrada trebuie să o realizeze cu viitoarea centură de ocolire a municipiului Focșani. „Autostrada Ploiești-Focșani trebuie să se lege cu centura de ocolire a Focșaniului. Reprezentanții CNADNR nu știau că există acest nod între centura de ocolire și autostradă”, a explicat arhitectul șef al județului, Daniela Olaru. Consiliul Local Focșani a aprobat, la sfârșitul lunii martie, proiectul de hotărâre privind avizarea studiului de fezabilitate „Centura de ocolire din zona de nord  a municipiului Focșani”. Obiectivul de investiții este realizat de Consiliul Județean și are ca principal scop degrevarea traficului de tranzit al municipiului Focșani, ce se desfășoară dinspre localitățile Adjud, Brăila, Galați, Constanța, Buzău spre zona turistică în plină dezvoltare a județului Vrancea, Lepșa-Greșu și mai departe spre centrul Transilvaniei. Valoarea investiției este de 75 milioane de lei. Conform proiectului, centura de ocolire va face legătura între drumurile naționale DN 2 (E 85) București-Suceava și DN 2D Focșani-Tîrgu-Secuiesc.

Oprișan susține realizarea unui drum expres Focșani-Tulcea-Constanța

   Mai trebuie știut că președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, susține realizarea unui drum expres Focșani-Tulcea-Constanța și solicită Ministerului Transporturilor sprijin pentru această investiție. Totodată, Marian Oprișan mai susține și construirea unui pod peste Dunăre în localitatea tulceană Măcin. Realizarea acestui proiect este susținută de cinci județe din regiunea de sud-est a României – Vrancea, Galați, Brăila, Tulcea și Constanța. Având în vedere obiectivele turistice din regiune, Delta Dunării, litoralul Mării Negre, Carpații de Curbură, dar și obiectivele economice din zonă, realizarea drumului expres Focșani-Tulcea-Constanța va asigura conectarea regiunii la două coridoare de transport rutier, Coridorul 9 paneuropean și Autostrada A2, dar și dezvoltarea econo¬ mică a celor cinci județe. „Realizarea acestei rute de transport rutier este importantă pentru traficul de mărfuri și de persoane, dar și pentru transportul maritim, deoarece ar conferi o mai mare importanță porturilor din Constanța, Brăila, Galați și Tulcea. De asemenea, realizarea drumului expres Focșani-Tulcea-Constanța  ar transforma Vrancea în cel mai important nod rutier din sud estul României și ar asigura legătura dintre Ardeal cu sudul  Moldovei și mai departe cu județele din sudul țării. Iar ceea ce este mai important, ar exista o legătură directă cu litoralul românesc și cu Delta Dunării”, a declarat președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.

8 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?