Ediția: Joi 30 Mai 2024. Nr. 6637
Ediția: Joi 30 Mai 2024. Nr. 6637

GALERIE FOTO: Calendarul Pirelli 2013 renunţă la pictorialele incendiare şi se dedică scopurilor umanitare


   Calendarul Pirelli 2013, lansat în România, are ca sursă de inspirație, pentru a treia oară, Brazilia, și pe Isabeli Fontana pentru a cincea oară în paginile sale, oferind o viziune nouă, care pune accent pe tradiție, descoperirea frumosului în cotidian și pe cauzele umanitare. Viziunea celebrului fotograf Steve McCurry a reușit să desprindă noul Calendar Pirelli de eticheta de pictorial fashion și, cu toate că, respectând tradiția, la realizarea imaginilor au contribuit fotomodele celebre, cele 34 de pagini care alcătuiesc ediția din 2013 și care sunt dispuse sub forma unei cărți pot concura la titlul de opere de artă fotografică.
   În Calendarul Pirelli 2013 – care a ajuns astfel la numărul 40 – nu mai apar fotografii incendiare cu fete aproape nud, ci imagini care exprimă stări, senzații și povești ale unor femei care nu sunt doar frumoase, ci și luptă pentru cauze umanitare. Calendarul Pirelli de anul viitor are ca gazdă, pentru a treia oară – după ediția din 2005, a lui Patrick Demarchelier, și ediția lui Terry Richardson din 2010 -, Brazilia, o țară pe placul conducerii companiei, care, după cum mărturisea Giuseppe Cangelosi, CEO la Pirelli Tyres România, desfășoară o treime din afaceri în țara sud-americană, 11.000 dintre angajați lucrând aici.
   Privită prin ochii fotografului Steve McCurry, care a realizat calendarul din 2013, Brazilia nu mai este o piață de muncă, ci o simfonie de culori, tradiții și contraste, din paginile calendarului nelipsind și celebrele grafitti care spun, în imagini, istoria țării. În cele două săptămâni cât a durat procesul de fotografiere pe străzi și în favelas (cartierele foarte sărace, n.r.) din Rio, McCurry a făcut una dintre călătoriile sale fascinante de descoperire, surprinzând povești, experiențe și trăsături ale oamenilor și pământurilor îndepărtate. Astfel, Calendarul Pirelli 2013 își spune poveștile prin intermediul fețelor desenate în graffiti și oamenilor obișnuiți, precum și prin intermediul fotomodelelor din acest an, a căror trăsătură comună este un angajament puternic pentru fundații, proiecte umanitare și organizații non-guvernamentale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?