Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617

Cele opt reţete de succes ale lui Steve Jobs


Cofondatorul Apple, Steve Jobs, este autorul celor mai importante succese ale mărcii. El a reușit să facă din firmă una din cele mai mari so-cietăți în privința notorietății și a capitalizării bursiere. Grupul Apple, rămas fără legendarul său președinte și cofondator, mort miercuri, n-a fost niciodată atât de puternic, îndeosebi în termeni financiari, scrie 7sur7.be. Miercuri seară, Apple ocupa locul doi pe lista societăților cu cea mai mare pondere la Bursă, după gigantul petrolier ExxonMobil. Pe 9 august, Mărul a devansat pentru scurt timp cea mai scumpă companie din lume, ceea ce înseamnă că ar putea trece în frunte oricând. Analiștii cred că se va înregistra o creștere a prețului acțiunilor. Åžedința de miercuri s-a încheiat la valoarea de 378,25 dolari, în creștere cu 31% într-un an. Performanța este cu atât mai importantă cu cât Apple se află ‘doar pe locul al 35-lea în lume din punctul de vedere al cifrei de afaceri anuale’, care s-a triplat totuși în patru ani, atingând 65,23 miliarde de dolari în septembrie 2010. Apple datorează această putere financiară unei game restrânse de produse și programe rezultate din imaginația lui Steve Jobs. Majoritatea fie au creat, fie au revoluționat sectoarele în care au fost lansate: calculatoarele Mac, iPodurile, telefoanele iPhone, tableta iPad, ecrane și softuri. Cu iTunes, Apple a fost una din primele platforme comerciale din lume. Ca să ajungă la un asemenea succes, Steve Jobs a applicat o serie de principii de-a lungul carierei sale, pe care le-a împărtășit întreprinzătorilor doritori să-i calce pe urme. Iată care sunt cele opt principii de bază:

***
1. Credeți cu tărie în fiecare hotărâre pe care o luați și faceți mereu tot ce se poate. Nu uitați că viața se poate termina în orice clipă și încercați să lăsați pe mâine cât mai puține lucruri.
2. La luarea unei decizii, bazați-vă mereu pe criterii reale. Acest lucru vă va permite să alungați îndoielile în cazul unor incertitudini sau al unor perioade dificile.
3. Aveți grijă să puneți în practică cât mai bine cunoștințele pe care le aveți. Nu uitați că regele este adeseori clientul. Un client mulțumit revine. Vindeți deci un vis, nu un simplu produs.
4. Concentrați-vă pe ce faceți. Acest lucru implică și definirea obiectivelor și a priorităților pentru gestionarea eficientă a timpului.
5. Fiți pasionat. Dacă faceți lucrurile cu pasiune, rezultatele nu vor întârzia să apară. Adevărata pa-siune este greu de descoperit, dar, atunci când veți reuși să combinați ceea ce vă place cu munca, aceasta nu va mai fi o simplă activitate care vă permite doar să vă plătiți facturile…
6. Împărtășiți-vă ideile și intrați în dialog. Acceptați-vă lacunele, înconjurați-vă de persoane capabile și veți putea atinge noi culmi.
7. Priviți mereu mai departe. Gândiți-vă și acționați ca un șef de întreprindere: faceți în așa fel încât ceea ce puneți în aplicare (metodă de lucru, elaborare de documente) să fie eficient pentru multă vreme. Încă o dată, înconjurați-vă de oameni care vă inspiră și nu fiți aroganți.
8. Luați mereu în considerare argumentele pro și contra. O alegere poate părea uneori la început mai interesantă decât alta, însă, mai tîr-ziu este exact invers. Ca să evitați greșelile, încercați să vedeți mereu consecințele (pozitive și negative) fiecărei decizii importante pe care trebuie să o luați. De exemplu, dacă sunteți responsabil de resurse umane și dacă trebuie să concediați sala-riații neproductivi, vedeți dacă nu este mai bine ( și dacă nu costă mai puțin) reorganizarea departamentelor vizate, pentru obținerea unor rezultate mai bune pe termen lung.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?