Ediția: Miercuri 8 Mai 2024. Nr. 6618
Ediția: Miercuri 8 Mai 2024. Nr. 6618

Numărul de urgenţă, apelat fără rost de peste 70 mii de ori


Numărul unic de urgență 112 a fost apelat fără fost de peste 70 de mii de ori.
Statistica aferentă trimestrului II din anul 2011, realizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) pentru județul Vrancea, arată că la 112 au fost primite 87.365 apeluri. Dintre acestea, 19,17 % au fost reale, respectiv 16.749, iar 80,83 %, adică 70.616, au fost false. Cele mai multe apeluri au fost transferate către Ambulanță – 45,70 %, Poliție – 35 %, Pompieri-SMURD – 18,26 % și Jandarmerie – 1,04 %. Majoritatea apelurilor false și abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice și sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay. O singură persoană a fost sancționată conform legii pentru apeluri false și abuzive către numărul 112. „Multe persoane sună fără a avea o urgență, adresează injurii operatoarelor, râd, pun mu-zică sau nu vorbesc. Se soli-cită informații despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituții sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autoritățile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgență 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieți. La 112 se sună doar atunci când ai cu adevarat o urgență!”, se arată într-un comunicat de presă al Servi-ciului de Telecomunicații Speciale Vrancea. 
În domeniul informării, Serviciul de Telecomunicații Speciale realizează campanii de educare, având ca target principal tinerii din școli și turiștii români și străini aflați în țara noastră. Specialiștii 112 și ofițerii de relații pu-blice continuă Campania națională referitoare la numărul unic de urgență. În aprilie 2005, Sistemul Națio-nal Unic pentru Apeluri de Urgență 112 a devenit ope-rațional în toată România. Eurobarometrul Comisiei Europene pe anul 2011, refe-ritor la numărul unic european de urgență 112, arată că România se află pe primele locuri în domeniul informării și educării populației în UE.
Numărul unic pentru apeluri de urgență trebuie folosit atunci când este necesară  intervenția agențiilor specializate, pentru asigurarea asistenței imediate în situații în care este periclitată viața, integritatea ori sănătatea unei persoane, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.
Numărul 112 este gratuit și poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România și întreaga Uniune Europeană.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?