Ediția: Joi 6 iunie 2024. Nr. 6643
Ediția: Joi 6 iunie 2024. Nr. 6643

Focşănenii nu au scăpat de probleme la apa caldă


Zeci de focșăneni din Cartierul Sud au rămas marți seara fără apă caldă pentru că ENET a înregistrat avarii la Punctul Termic (PT) 20. Nici ieri dimineață lucrurile nu stăteau mai bine, iar oficialii ENET ne-au asigurat că și astăzi vor mai fi întâlnite astfel de situații. „La PT 69 nu sunt probleme. La PT 20, adică blocul I20 din Cartierul Sud a fost o problemă (n.r. marți) și apa caldă a fost oprită (n.r. ieri) până în jurul orei 12.00. Åži mâine (n.r. azi) se vor continua reparații și apa va fi oprită iarăși”, ne-a declarat Cristina Gavrilă, purtătorul de cuvânt al ENET Focșani.
Cu toate că ENET încearcă să acorde atenție tuturor consumatorilor și să ofere servicii de bună calitate, focșănenii se plâng de faptul că apa caldă nu prea e …caldă. Ori trebuie să aștepte cu robinetul deschis la maxim aproximativ 30 de minute până când apa se înfierbântă, ori renunță la dușul fierbinte și se spală cu apă călie. „Nu e corect să plătim la ENET apă caldă și să primim apă călie. Seara e frig în casă și dacă vrei să faci o baie mai bine te lași păgubaș”, ne-a declarat Mihaela Vasile care stă în Cartierul Bahne din Focșani. Åži la această nemulțumire a consumatorilor ENET-ul are o explicație. Teoretic, toți focșănenii ar trebui să primească apă firbinte la câteva minute după ce au deschis robinetul, însă în câteva zone din oraș nu s-a realizat încă recircularea apei. „E adevărat că apa nu vine firbinte imediat și trebuie deschis robinetul câteva minute pentru a se încălzi. Populația nu plătește această apă ca fiind apă caldă. Gigacalorimetrul înregistrează și căldura, nu numai cantitatea de apă, iar plata se face la cantitatea de căldură înregistrată”, ne-a explicat purtătorul de cuvânt.
Cu toate acestea, ENET dă asigurări că în cadrul proiectului de modernizare a centralei termice va fi rezolvată și recircularea astfel că problemele cu apa caldă vor fi uitate. Acesta este și unul dintre motivele pentru care focșănenii au început să depună cereri de debranșare începând cu data de 1 mai. „Avem până acum 50 de cereri dintre care 10 cu documentația finalizată și 40 la nivel de cerere. În cazul celor 40 nu putem spune dacă se vor finaliza”, ne-a mai spus Cristina Gavrilă. Comparativ cu anul trecut, aceeași perioadă, nu a crescut numărul de cereri de debranșare. Consumatorii mai renunță la sistemul centralizat de încălzire și pentru că nu mai locuiesc în apartamenetele respective sau vin foarte rar.

Articolul precedent
Articolul următor

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?