âSalonul Morțiiâ de la Paris și-a deschis vineri porțile pentru a face cunoscute ultimele tendințe din domeniu, începând de la postarea anunțurilor referitoare la decese pe site-urile rețelelor sociale și până la sicriele ecologice personalizate, acțiunea având ca scop și încurajarea dialogului pe o temă care pentru mulți continuă să reprezinte un tabu, transmite EFE. âPentru ca moartea să nu mai constituie un tabu, trebuie să înțelegem că aceasta face totuși parte din viațăâ, a explicat Jessie Westenholz, unul dintre organizatorii târgului, care a subliniat că este important ca oamenii să se ocupe atât de partea financiară și de organizarea ceremoniei funerare, cât și de momentele de după trecerea în neființă, care trebuie âsă fie asemănătoare întregii vieți a persoanei care tocmai a muritâ.
În galeriile comerciale de la subsolul Muzeului Louvre, âSalonul Morțiiâ speră să convingă 25.000 de vizitatori să privească de aproape ideile prezentate de cei aproximativ o sută de expozanți, care au făcut din moarte o formă de viață, deoarece oricine poate încerca să-și proiecteze o trecere în neființă âdupă propriile idei și care să semene cât mai mult cu modul în care a arătat viața saâ.
Unii dintre expozanți, cum ar fi de pildă firma ABCremation, încearcă să-și atragă clienții oferindu-le sicrie ecologice realizate din carton reciclat și decorate după gustul consumatorului. Tarifele sunt competitive, fiind cuprinse între 399 de euro pentru modelul de bază și 499 de euro pentru unul la care s-a muncit mai mult. Sumele reprezintă jumătate din prețul unui sicriu tradițio-nal realizat din lemn.