Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620
Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620

Ofiţer de cont şi casier, judecaţi pentru delapidare


Două angajate ale CEC Bank Odobești au fost trimise în judecată de procurori, fiind acuzate că și-au însușit diverse sume de bani din conturile clienților. Anca H., de 46 de ani și Constanța L., de 42 de ani, prima șef de agenție cu atribuții de ofițer de cont și cea de-a doua casier, vor răspunde în fața judecătorului pentru delapidare și fals în înscrisuri. Potrivit procuro-rilor, cele două femei și-ar fi însușit diverse sume de bani din conturile clienților folosind documente falsificate, respectiv operațiuni de retragere-lichidare de nume-rar, iar casierul valida operațiunea. De asemenea, tot ele ar fi semnat în fals documentele de restituire sau lichidare în numele clienților. În rechizitoriu se arată faptul că una dintre clientele băncii avea un depozit bancar de 42.000 de lei. Ea s-a prezentat în septembrie 2009 la unitate pentru a-și prelungi contractul, dar și pentru ridicarea dobânzii. Cu această ocazie, vroia să o împuternicească prin clauză pe fiica sa să poată ridica banii. Procurorii spun că învinuita Anca H. i-ar fi spus să îi lase contractul cu datele fiicei sale și să revină pentru întocmirea documentelor, pentru că în acel moment nu avea timp. Partea vătămată a fost de acord și a revenit pentru reînnoirea contractului. Anca i-ar fi spus atunci că a avut probleme cu șefii din cauza documentelor, de aceea a fost nevoită să facă retragerea din cont a întregii sume, dar că îi va restitui banii. În acest timp, inspectorii băncii s-au sesizat cu privire la retragere, deoarece era o sumă destul de mare, așa că au adresat o întrebare și părții vătămate. Astfel, în fe-bruarie 2010, s-a depus plângere împotriva celor două învinuite pentru delapidare. În fața organelor de anchetă, Anca a spus că a luat banii părții vătămate cu titlu de împrumut. Controalele efectuate la filială au mai scos la iveală și faptul că cele două femei ar mai fi „umblat” și pe la conturile unor clienți, luând puțin de la fiecare. S-au efectuat în acest sens verificări și s-au confruntat înregistrările video ale punctului de lucru cu documentele. Astfel, s-a stabilit că în datele în care clienții făceau retrageri din cont, aceștia nu călcaseră pe la bancă și deci aceste retrageri nu erau auto-rizate de clienți. Prin aceste metode, angajatele au reușit să lase clienții fără importante sume de bani, ajungându-se la un prejudiciu total de circa două miliarde de lei vechi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?