Profesorii și elevii Åcolii „Åtefan cel Mare”din Focșani și-au demonstrat cunoștințele și talentul, făcând cinste unității școlare pe care o reprezintă. Astfel, ei au pregătit numeroase activități cu ocazia serbării zilelor unității de învățământ. „Lectura – element constructiv al formării caracterului copiilor” a fost o activitate ce s-a remarcat prin colaborarea ca-tedrei de limbă și literatură română, a bibliotecii școlii și a cabinetului de asistență psihopedagogică din cadrul unității școlare. Catedra de limbă și literatură română, prin profesorii Roxana Vornic, directorul Åcolii „Åtefan cel Mare”, Dobrița Tănase, Elena Aluculesei, Mariana Å¢andără și Tatiana Bănică, a surprins plăcut audiența prin scenetele „Un pedagog de școală nouă”, de I. L. Caragiale, scenetă pregătită împreună cu elevii clasei a VIII-a E și „Dascăl prost”, tot de I. L. Caragiale, pregătită împreună cu elevii clasei a VI-a A. Profesorul psiholog Claudia Modreanu, împreună cu elevii clasei a VIII-a E, au realizat o dezbatere vizând actualitatea lecturii, dialog realizat după modelul tehnicii de dezvoltare a gândirii creative intitulată „Pălăriile gânditoare”. Cu toții au purtat un dialog antrenant pe tema dată, fiecare susținându-și punctul de vedere prin prisma rolului interpretat. „Copiii au înțeles valoarea textului literar, rolul lui benefic în a le oferi posibilitatea cunoașterii realității, modelarea conduitei, a comportamentului, a formării de atitudini și va-lori care le conturează personalitatea. Elevii s-au declarat susținători fervenți ai cititului cărților”, au subliniat cadrele didactice implicate în serbarea organizată la Åcoala „Åtefan cel Mare” din Focșani.