Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

Profesorii stau prost cu metodica


Examenul de Titularizare cât și Bacalaureatul le-au adus candidaților note mici, mulți din profesori au rămas corigenți, iar elevii au rămas să susțină cea de-a doua sesiune de Bacalaureat. Metodica greoaie le-a dat mari bătăi de cap profesorilor care, la examenul de Titularizare de anul acesta au obținut note cu mult sub așteptări. Potrivit oficialilor din Inspectoratul Åžcolar Județean (ISJ) Vrancea, subiectele venite de la Ministerul Educației au fost mult prea dificile la partea de metodică. „Generalul” Iordache Bostan crede că un profesor trebuie să fie evaluat la pregătirea psiho-pedagogică pentru a fii bun la materia pe care o predă. În plus, Bostan spune că statistic vorbind, unii copii și părinții acestora nu sunt mulțumiți de profesori, ba mai mult, dascăli cu rezultate deosebite pică în fața testului de bun didact. „Subiectele au avut o parte consistentă de metodică, ceea ce demonstrează faptul că se are în vedere tot mai mult pregătirea psiho-pedagogică a profesorilor. Oricît de bun profesor ai fi, dacă nu ai pregătirea psiho-pedagogică necesară, beneficiarii, elevi și părinți, nu vor fi mulțumiți. Sunt atâtea exemple de profesori cu înală pregătire științifică, cu note mari la grade dar care la catedră nu mai primesc aceeași notă de la elevi”, a precizat Iordache Bostan, șeful ISJ Vrancea. Åžeful învățământului vrâncean a mai arătat că subiectele au avut drept țintă latura metodică a predării disciplinei respective la care candidații nu doar că nu se așteptau însă nici nu prea erau învățați. Cum profesorii nu sunt ași în ale metodicii, noua lege a educației, ce încă mai este dezbătută în Parlament, propune o schimbare din acest punct de vedere. Noua lege prevede ca toți profesorii să facă un an de practică metodică și abia apoi, dacă este considerat apt, poate trece la activitatea propriu-zisă cu elevii. „Este o deficiență a sistemului ce sperăm să fie corectată. Sperăm ca legea care a trecut prin Camera Deputaților să fie promovată. Dacă nu trece legea se mai întârzie încă un an și iar mergem pe legea veche”, a mai adăugat Iordache Bostan.

Picații de la Bacalaureat apărați de Bostan

Inspectorul general nu găsește explicații doar pentru rezultatele slabe obținute de profesorii care au pretenții să se titularizeze. Åži absolvenții de liceu au obținut note mici la examenul de Bacalaureat pentru că probele orale nu au mai contat în media finală. În plus, candidații nu au mai putut susține nici proba la educație fizică și sport, unde mai toți erau de 9 și de 10. „Notele au fost, anul acesta, nu doar în Vrancea mai mici, ci la nivel de țară iar motivul este acela că media s-a făcut doar din cele trei probe scrise și nu au mai contribuit și probele orale sau disciplina sport unde se obțineu note foarte mari. Nivelul elevilor nu poate scădea sau crește de la un an la altul”, este de părere Bostan. Potrivit unei situații statistice comunicate de ISJ Vrancea, aproximativ un sfert din cei rămași înscriși la examenul de Titularizare au obținut note sub cinci, în vreme ce gradul de promovare al examenului de Bacalaureat, după rezolvarea contestațiilor, a fost de 64,14 %.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?