Ediția: Marți 7 Mai 2024 Nr. 6617
Ediția: Marți 7 Mai 2024 Nr. 6617

Marian Oprişan: „Strategia de dezvoltare a unui judeţ nu poate fi realizată pe genunchi într-un sediu de partid“


Președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, a declarat că ultima găselniță a liberalilor este aceea de a critica Strategia de dezvoltare a județului pe motiv că nu ar ține cont de specificul județului. Oprișan mai arată că aceste declarații vin după ce aceeași putere liberală a promis în urmă cu trei ani că va rezolva toate problemele din viticultura vrînceană, domeniu pe care, și în prezent, vrea să-l folosească drept capital electoral, în condițiile în care nu a făcut nimic pentru dezvoltarea lui. Åžeful administrației județene, Marian Oprișan, precizează că apropierea alegerilor locale îi determină pe reprezentanții PNL Vrancea să iasă în fața cetățenilor cu idei „care mai de care mai trăsnite, în speranța că astfel îi vor convinge pe vrînceni cît de bine intențio-nați sînt ei și cît de interesați de soarta comunității noastre”. „Ultima găselniță este aceea de a critica Strategia de dezvoltare a județului pe motiv că nu ar ține cont de specificul județului. În consecință, au anunțat că în cîteva săptămîni vor finaliza o nouă strategie a județului care să pună accent în primul rînd pe potențialul viticol al județului. Curios este că această direcționare vine la 3 ani după promisiunile făcute viticultorilor vrînceni că vor fi sprijiniți și încurajați să-și dezvolte afacerile. Åži aceasta cu toate că nici una din toate aceste promisiuni nu s-a concretizat, rămînînd și în conti-nuare doar la stadiu de intenție. Dacă cineva crede că o strategie de dezvoltare a unei loca-lități sau județ poate fi realizată pe genunchi într-un sediu de partid de pe o săptămînă pe alta, se înșeală amarnic. Dar probabil că acesta este modul de lucru al puterii portocalii, ale cărei rezultate se văd și se simt de altfel de către fiecare cetățean în parte”, a precizat Marian Oprișan. Președintele Consiliului Județean spune că un astfel de document necesită o analiză aprofundată bazată pe statistici și programe oficiale, pe date și informații culese din teritoriu, și nu în ultimul rînd pe o analiză pertinentă a realităților locale în raport cu cele regionale și naționale. „Să critici strategia realizată de o firmă de profil cu un portofoliu în care se regă-sesc proiecte dezvoltate și implementate în numeroase regiuni ale Uniunii Europene, care a lucrat inclusiv la elaborarea Planului Național de Dezvoltare și să te lauzi că reprezentanții propriului partid sînt capabili să realizeze un nou document și mai bun și într-un timp record, în condi-țiile în care consilierii tăi județeni au votat-o fără obiecții, nu este decît o nouă dovadă de demagogie ieftină”, a mai arătat Oprișan. El a adăugat că elaborarea așa-zisei strategii nu este decît o încercare de acoperire a neputinței pe de o parte și de opoziție la proiectele de dezvoltare avute în vedere de conducerea Consiliului Județean, pe de altă parte. „Pentru că altfel ar trebui să explice vrîncenilor de ce timp de 3 ani de zile, instituții ale statului conduse de reprezentanții puterii nu au sprijinit deloc proiecte deosebit de importante pentru județul nostru, precum parcul industrial Focșani, dezvoltarea infrastructurii pentru turism în zona Lepsa-Greșu sau mo-dernizarea DN 2 D Focșani-Ojdula-Tg.Secuiesc-Brașov prin parteneriat public-privat. În aceste condiții, le recomand acestor cîrcotași să-și folosească energia în altă direcție și să nu mai caute nod în papură celor care au demonstrat de fiecare dată vrîncenilor că se pricep să întocmească și să ducă la bun sfîrșit proiecte menite să îmbunătățească viața de zi cu zi a cetățenilor județului nostru”, a concluzionat președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan. Strategie de Dezvoltare a județului Vrancea pentru perioada 2007-2013 Consiliul Județean a aprobat în decembrie 2007, „Strategia de Dezvoltare a județului Vrancea pentru perioada 2007 – 2013”. Proiectul a fost rea-lizat de LDK Consultants SA, în urma unui proces de licitație publică, în contextul recentei aderări a României la Uniunea Europeană, pentru valorificarea noilor oportunități. Acest lucru implică însă și alocarea unor resurse semnificative din partea actorilor locali, atît la nivelul capacității administrative necesare pentru accesarea fondurilor structurale, implementarea și monitorizarea adecvată a acestor fonduri, cît și de ordin financiar, de furnizare a co-finanțării obligatorii. Analiza socio-economică a situației județului Vrancea a fost structurată pe 6 mari dimensiuni intersectoriale, care vizează accesul la infrastructura de transport, de comunicații și energetică, problematica de mediu, caracteristicile pieței muncii, turismul, moder-nizarea economiei rurale, dezvoltarea socială. De asemenea, a fost realizată o analiză a profilului socio-economic al județului Vrancea care a fost structurată pe 4 capitole. Acestea includ potențialul de dezvoltare al județului, analiza competitivității economiei județene, analiza dezvoltării sociale și a calității vieții în județul Vrancea, precum și o identificare a disparităților sociale și analiza capacității instituționale de implementare a programelor și proiectelor de dezvoltare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?