Calificativele acordate elevilor din ciclul primar ar putea fi înlocuite cu note. Atît părinții, cît și învățătorii susțin că schimbarea este absolut necesară, dat fiind că elevii din clasele I-IV nu înțeleg cu adevărat semnificația lui „foarte bine” sau „bine”. În plus, învățătorii cred că dacă se va reveni la vechea notare, elevilor le va veni mult mai ușor să se adapteze atunci cînd trec în clasa a V-a, iar materiile le sînt predate de mai mulți profesori, fiecare cu stilul propriu de predare. „Eu sînt de modă veche și cred că cel mai bine ar fi bine să se acorde din nou note. Este mai ușor de înțeles pentru copii faptul că 4, 5 și 6 sînt note rele iar 9 și 10 sînt note bune. Valoarea fiecărui calificativ este mai greu de priceput pentru un copil de șapte-opt ani. Åi nu se vor confrunta cu prea multe schimbări în clasa a V-a”, a declarat Cristina Sandu, mama unei fetițe care în această toamnă va intra în clasa întîi. La rîndul lor, învățătorii spun că este mult mai corect să le dai note elevilor, deoarece munca acestora este evaluată corect. „Calificativele ar trebui înlocuite cu note, deoarece nu reflectă în mod precis valoarea unui elev. Pentru cei mici calificativul «suficient» nu înseamnă nimic, ei realizează doar diferența dintre 5 și 9. Am fost la o întrunire cu alți colegi din județ și ei sînt de aceeași părere, că notele ar trebui să ia locul calificativelor”, a declarat învățătorul Toader Neagu. Iordache Bostan, șeful Inspectoratului Åcolar Județean preferă o cale de mijloc. El ar dori să fie păstrate calificativele în primii doi ani de școală, urmînd ca din clasa a III-a să fie introdusă notarea de la 1 la 10.