Ediția: Marți 7 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Marți 7 Mai 2024. Nr. 6617

România va prezenta Comisiei Europene noua formulă privind taxa auto


Reprezentanții Ministerului Economiei și Finanțelor (MEF) vor discuta marțea viitoare, la Bruxelles, cu oficialii Comisiei Europene, propunerile privind noua grilă a taxei auto. „Menționăm că data acestei întîlniri se află în interiorul termenului li-mită stabilit de Comisia Europeană prin notificarea transmisă în data de 23.03.2007. Cu prilejul acestei întîlniri, partea română va prezenta o scrisoare ce conține pro-puneri concrete privind reașezarea metodologiei de calcul a taxei, avînd la bază principiile adoptate de Guvern prin Memorandumul din data de 25.04.2007”, se arată într-un comunicat al MEF. Potri-vit unor date prezentate recent de ministrul Economiei și Finanțelor, Varujan Vosganian, va-loarea taxei ar urma să rămînă la 161 de euro pentru mașinile noi, cu motor Euro 4 și capacitate cilindrică sub 1.400 centimetri cubi. Pentru autoturismele din aceeași categorie, dar cu vechime de 1-2 ani, taxa s-ar putea reduce de la 284 de euro la 139 de euro, iar pentru cele de 4-5 ani de la 299 de euro la 111 euro. De altfel, varianta prezentată de Vosganian menține nivelurile taxei pentru toate mașinile noi cu motor Euro 4, la 184 de euro pentru propulsoarele cu capa-citate cilindrică de pînă la 1.600 cmc, 536 de euro pentru cele pînă la 2.000 cmc și 2.295 de euro pentru cele peste 3.000 cmc. Valoarea taxei scade însă la circa jumătate față de cea actuală pentru mașinile Euro 4 cu vechime de 1-2 ani și mai mult pentru cele de 4-5 ani. Astfel, taxa ar putea fi redusă de la 284 de euro la 139 euro pentru mașinile de 1-2 ani și de la 299 de euro la 111 euro pentru cele de 4-5 ani, dotate cu motoare euro patru sub 1.400 cmc. Pentru categoria pînă la 1.600 cmc, nivelul scade de la 324 de euro la 159 de euro pentru mașinile de 1-2 ani și de la 342 de euro la 127 de euro pentru cele de 4-5 ani. La mașinile de 2.000 de cmc, propunerea vizează diminuarea de la 945 de euro la 461 de euro pentru vechimea de 1-2 ani și de la 998 de euro la 370 de euro pentru cele de 4-5 ani. Automobilele cu motoare mari, de peste 3.000 cmc, ar putea fi ta-xate cu 1.974 de euro față de 4.501 euro în prezent dacă au vechime de 1-2 ani și cu 1.583 euro față de 4.276 de euro, pentru vechimea de 4-5 ani. Niveluri mai ridicate ale taxelor vor rămîne la mașinile non euro, deși în scădere față de valorile actuale. Pentru mașinile non euro cu motor pînă la 1.400 cmc, de 15-16 ani, taxa s-ar putea reduce de la 4.007 euro la 2.464 euro. Pentru vechimea de 20-21 de ani, valoarea coboară de la 4.007 euro la 1.120 euro. La categoria 1.600 cmc, taxele propuse sînt de 2.816 euro pentru mașinile de 15-16 ani și de 1.280 euro pentru 20-21 de ani, comparativ cu 4.579 euro actual. Pentru mașinile non euro de 2.000 cmc, pro-punerile sînt de 3.608 euro euro la vechimea de 15-16 ani și de 1.640 euro pentru 20-21 de ani, în scădere de la 5.724 de euro. Peste 3.000 cmc, taxele ar putea scădea de la 8.598 euro la 5.942 euro pentru mașinile de 15-16 ani și la 2.701 euro pentru cele de 20-21 de ani. Pentru autoturismele cu motor Euro 5 nu se plătește taxa de primă înmatriculare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?