Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649
Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649

Cozi interminabile la Casa de Asigurări


Medici de familie și asigurați care solicită cardul european de sănătate stau la cozi ce încep în camerele care cu greu pot fi numite birouri din sediul CAS, continuă pe un hol prea strîmt și se termină afară, în frig. În perioada următoare, conducerea Casei de Asigurări de Sănătate și-a propus angajarea a 23 de persoane, astfel încît să fie eliminate cozile. Medicii de familie, precum și ceilalți furnizori de servicii medicale sînt nemulțumiți de faptul că sînt nevoiți să aștepte ore întregi, în frig, la sediul CAS, pentru a putea depune raportările pentru luna decembrie. Alături de ei, și cetățenii îndură frigul pentru a putea depune do-cumentele necesare obținerii Cardului European de Asi-gurări Sociale de Sănătate. Medicii de familie s-au plîns în repetate rînduri salariaților CAS de acest lucru, însă au primit răspuns că cetățeanul are prioritate. „Așteptăm cu orele în frig ca să depunem raportările. Nu este normal așa ceva. Stăm alături de cetățenii care doresc să obțină cardul. Nu este nici o ordine aici la CAS. Angajații spun că prioritate are contribuabilul. Așa o fi, dar în timpul acesta, cît stăm noi pe la CAS, pacienții noștri așteaptă în fața cabinetelor noastre. Åži ei sînt contribuabili”, a spus un medic de familie care aștepta la sediul CAS pentru a depune o serie de documente. Contribuabilii invocați de reprezentanții Casei de Asigurări de Sănătate nu sînt însă, nici ei, mulțumiți de activitatea angajaților CAS. La redacția „Monitorului de Vrancea”, un vrîncean asigurat a venit să se plîngă de modul în care a fost tratat de angajații CAS. Bărbatul a primit în repetate rînduri înștiințări, la domiciliu, prin care i se aducea la cunoștință că are de achitat peste 280 de lei. Chiar și după ce bărbatul a plătit acești bani, a primit în continuare plicuri prin poștă de la CAS. „Acești bani cheltuți cu cores-pondența sînt aruncați pe fereastră. Am mers la CAS să primesc un răspuns de ce primesc în continuare înștiințări, odată ce am plătit această sumă. După ce m-au plimbat de la o cameră la alta, o doamnă m-au primit într-o încăpere. Apoi a chemat o altă colegă, iar după ce au șușotit cîteva minute m-au poftit pe hol. Eu nu am afaceri de făcut cu ei. Am mers la o instituție publică, iar ei sînt funcționari publici. Apoi am primit un răspuns, care de altfel nu m-a lămurit deloc, pe un ton foarte răstit”, a povestit bărbatul. „Personalul CAS este suprasolicitat” Președintele CAS, Mihai Copaci, se plînge de faptul că instituția pe care o conduce are puțini angajați, aceasta fiind, în opinia liberalului, o scuză pentru atitudinea subordonaților săi față de contribuabili. „Personalul CAS este suprasolicitat, deoarece avem foarte puțini oameni. Din acest motiv am mers la CNAS pentru a cere, personal, scoaterea la concurs a 23 de posturi. Mai avem nevoie de personal la Corpul de Control deoarece acolo au mai rămas doar doi oameni. Urmează să primesc un răspuns de la CNAS”, a precizat Mihai Copaci. Acesta a adăugat că angajații CAS au fost foarte ocupați și cu faptul că au trebuit să trimită prin poștă mii de plicuri pentru persoanele care au debite. „La data de 30.11.2006, în evidența CAS Vrancea se înregistrau debite în sumă de 2.278.114 RON, la un număr de 3.403 debitori. În perioada 1.01-31.12 2006 s-au emis 3.321 înștiințări de plată și 3.981 somații și titluri executorii în sumă de 1.498.080 RON”, a precizat Mihaela Nagler, purtătorul de cuvînt al CAS.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?