Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617

Amînare în dosarul Consiliul Judeţean vs. Prefectură


Dosarul în care președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, a contestat avizul de nelegalitate dat de Prefectura Vrancea împotriva hotărîrii de încetare a mandatelor a șapte consilieri care au lipsit nemotivat de la ședințe a debutat cu o amînare. Magistratul care se ocupă de dosar a amînat judecarea cauzei, pentru marțea viitoare, dat fiind că juristul Prefecturii nu și-a depus delegație la dosar, instituția nefiind reprezentată. Instituția Prefectului a dat aviz de nelegalitate hotărîrii de încetare a mandatelor fără a aduce argumente juridice. Juriștii Prefecturii au susținut că respectiva hotărîre nu a fost adoptată prin vot și că „ședințele ordinare la care face referire referatul care a stat la baza adoptării actului administrativ în discuție nu s-au desfășurat”. Legea administrației publice locale îi contrazice însă pe juriști. Conform Legii 393/ 2004, lipsa nemotivată a consilierului județean de la mai mult de trei ședințe ordinare consecutive, legal convocate, atrage „după sine încetarea de drept a mandatului alesului”. Numai că nu s-a ținut cont de această prevedere legală și în consecință au dat un aviz de nelegalitate pe criterii pur politice. „Încetarea mandatului de consilier se produce în virtutea legii, ca efect spontan și concomitent al lipsei nemotivate a alesului local de la mai mult de trei ședințe ordinare consecutive ale Consiliului. Cu alte cuvinte, hotărîrea, ca și înscris, reprezintă numai forma materială pe care o îmbracă actul juridic de voință al legiuitorului, avînd doar rolul de a atesta o situație deja existentă, născută valabil și independent de adoptarea actului administrativ”, arată în plîngerea înaintată instanței de judecată, Marian Oprișan. Potrivit Statutului aleșilor locali, prezența consilierilor județeni la ședințe este obligatorie, aceștia avînd obligația de a participa la activitatea autorității administrației publice locale din care fac parte. Nerespectarea acestor prevederi legale atrage răspunderea consilierilor în nume propriu, dacă nu-și pot motiva absențele. Un alt motiv invocat de juriștii Prefecturii este faptul că proiectul respectiv nu este însoțit de rapoartele compartimentelor de specialitate și nici de avizele comisii-lor. Numai că în conformitate cu Legea 393/ 2004, nu este nevoie de asemenea rapoarte, fiind suficient referatul constatator semnat de președintele Consiliului Județean și se-cretarul județului. Ultima dintre găselnițele juriștilor Prefecturii a fost aceea că încetarea mandatelor nu s-a făcut nominal ci la comun, încălcîndu-li-se chipurile, mai multe drepturi. Deși reprezentanții Consiliului Județean au solicitat Instituției Prefectului să precizeze ce drepturi li s-au încălcat consilierilor chiulangii, nu au primit nici un răspuns. Tot ieri, s-au desfășurat și procesele a cinci consilieri județeni liberali care au contestat în instanță aceeași hotărîre de Consiliu Județean. Judecata a fost suspendată pînă săptămîna viitoare, motivat de faptul că pe rolul Tribunalului Vrancea mai există un proces, intentat de Instituția Prefectului, care cere anularea aceleiași hotărîri de Consiliu Județean. Ieri, au avut termen de judecată dosarele foștilor consilieri Eduard Lambrino, Romeo Seciu, Costache Lupu și Anișoara Aioanei de la PNL și Marin Stoica de la PNG. Prin vocea avocatului, ei au solicitat ca judecarea dosarelor să fie suspendată pînă la pronunțarea unei soluții în cauza introdusă de Instituția Prefectului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?