Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617

81 de profesori pensionari se întorc la catedră


Conducerea Inspectoratului Åžcolar Județean va apela la profesorii pensionari pentru a depăși criza de cadre calificate. Ministerul Educației a soli-citat ISJ, o situație cu numărul posturilor neacoperite și cu numărul de cadre didactice disponibile. Astfel, în Vrancea există 81 de pensionari care au solicitat ocuparea unor posturi și care au întrunit condițiile necesare pentru a putea prelua catedrele libere. Din cei 81, nu mai puțin de 75 de dascăli au ieșit la pensie de cel mult trei ani, iar șase sînt pensionați de peste trei ani. La ISJ, numărul de cereri pentru acoperirea posturilor rămase neocupate a fost mai mare decît catedrele libere, dar solicitanții nu au îndeplinit condițiile prevăzute de lege. Prima condiție care trebuie avută vedere de un profesor pensionar ce dorește să revină la catedră este aceea de a avea gradul 1, să aibă rezultate profesionale deosebite și să fie acceptat de Consi-liul de Administrație al școlii. De cele mai multe ori, un profesor pensionat în intervalele de timp amintite mai sus, primește o pensie de 6-7 milioane lei. Obținerea unei catedre în condițiile menționate înseamnă un plus de încă 6-7 milioane lei, net. Inspectoratul Åžcolar Județean se confruntă cu trei situații în care profesorii în vîrstă doresc să continue să predea, ocupînd astfel posturile libere. Prima situație este aceea cînd profesorul îndeplinește condițiile de vîrstă și vechime de a ieși la pensie, dar nu o face, optînd astfel pentru prelungirea activității. A doua situație este cea clasică, în care profesorul pensionar solicită catedră ajungîndu-se astfel la cumul pensie plus cîștigul datorat catedrei. Ultima situație este aceea în care un profesor pensionar primește bani în funcție de munca depusă fiind plătit pe ora predată elevilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?