Ediția: Sâmbătă 11 Mai 2024. Nr. 6621
Ediția: Sâmbătă 11 Mai 2024. Nr. 6621

A plătit de două ori aceleaşi facturi


Enet SA a reușit „performanța” de a încasa, de două ori, aceleași datorii de la un focșănean plecat la muncă în străinătate. Chiar dacă oficialii Enet spun că omul își va recupera banii, rămîne faptul că dreptatea este încă un lucru rar în privința furnizorilor locali de utilități. Un tînăr din Focșani acuză societatea de termoficare, Enet, că încasează bani fără să aibă o evidență clară a sumelor. Ionel Zănoagă a declarat că, în urmă cu cîțiva ani, a fost plecat pentru cîteva luni în străinătate și pentru că nu a avut cine să-i achite facturile la utilități, apartamentul i-a fost scos la vînzare. Cînd a aflat despre acest lucru s-a întors în țară și și-a achitat dările către Enet, a plătit și cheltuielile de judecată, numai să nu i se pună în vînzare casa. În urmă cu cîteva zile a luat decizia de a vinde apartamentul, motiv pentru care a mers la Enet să ia o adeverință precum că nu are datorii la întreținere. Numai că atunci cînd a ajuns la ghișeele societății, a avut parte de o surpriză neplăcută: figura cu datorii. „Am plătit în luna septembrie 2005 chitanțele cu executarea judecătorească iar acum cînd am mers la ei mi-au spus că am datorii cu executarea judecătorească. Degeaba le-am spus că am achitat, am fost nevoit să mai plătesc aceleași sume încă o dată. Nu este vorba despre o sumă foarte mare, dar nu se poate așa ceva. Ei nu țin o evidență clară a banilor pe care îi încasează. M-am dus acasă și am căutat chitanța iar cînd le-am dus-o și pe cea veche au dat din colț în colț”, a declarat Ionel Zănoagă. Focșăneanul a precizat că a fost nevoit să bată drumul de la Enet la Biroul executorului judecătoresc de mai multe ori, pentru a clarifica problema. „M-au trimis la Biroul executorului, dar acesta mi-a spus că nu am nici o datorie la el. L-a sunat și angajata Enet-ului iar executorul i-a spus același lucru, numai că ea tot nu credea. M-au prins la cotitură, eu chiar aveam nevoie de adeverința aceea repede, ca să pot vinde apartamentul. Am fost nevoit să achit de două ori, pentru că nu am avut timp să stau după ei. Ar trebui să se poarte mai frumos cu noi, nu să ne lase să așteptăm ore în șir”, a mai spus focșăneanul. În replică, directorul Enet, Valter Popescu, a precizat că banii respectivi ar fi trebuit achitați la executorul judecătoresc și nu la Enet, aceste sume nefiind evidențiate în programul de facturare pe care îl are so-cietatea. Acesta este, în opinia lui Popescu, motivul pentru care în evidențele Enet-ului nu apare că s-a mai plătit o dată. „Este un alt fel de chitanță, care nu se evidențiază în programul de facturare. Oricum suma respectivă reprezintă un fel de avans la plata utilităților furnizate de noi, care i se va restitui în momentul în care începe să achite facturile noul proprietar”, a precizat Valter Popescu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?