Ediția: Luni 13 Mai 2024. Nr. 6622
Ediția: Luni 13 Mai 2024. Nr. 6622

Băncile se întrec pe pista creditelor auto în lei


Concurența cea mai mare se simte în cazul împrumuturilor în monedă națională. Ofertele băncilor comerciale merg aproape „umăr la umăr” în cazul creditului auto în lei. La creditul în euro, analiza costurilor relevă diferențieri mult mai mari. Totuși, creditul auto în euro rămîne mai ieftin sub raportul costurilor și al sumei totale de plată. Vreți să contractați cel mai bun credit auto în lei, cu cele mai mici costuri și care se obține foarte repede? Unul dintre răspunsuri îl găsiți la BRD. Cu toate acestea, trebuie menționat că ofertele avantajoase se referă, în special, la achiziționarea modelelor Dacia, Renault și Nissan. Apropiate de oferta BRD pentru creditul în lei, dar cu un palier mult mai mare de modele auto, se situează Volksbank care a deschis recent o sucursala în Focșani și Alpha Bank, ultima neavînd încă reprezentare în județul Vrancea. Creditul în euro are mult mai multe capcane decît cel în lei. Poate din acest motiv apar diferențe atît de mari în punctarea acestor împrumuturi. În afara garanțiilor solicitate de instituția de credit, criteriile importante în alegerea unui credit se dovedesc a fi comisioanele, costurile aferente creditului care nu sînt totdeauna incluse în rată și care ajung, uneori, la o treime din valoarea creditului, în special la cel în lei. Creditul auto în euro se păstrează în marje rezonabile care îl fac mai ieftin decît cel în lei, chiar dacă dobînzile la lei par mai atractive decît la euro. O tendință curioasă în piața de retail se constată la nivelul cantitativ al creditelor auto. Dacă în 2005 existau mult mai multe bănci care ofereau împrumuturi pentru mașini, în prezent nu mai există decît zece bănci, majoritatea specializate pe tipuri de mașini. Practic, segmentarea pieței auto a ajuns să funcționeze și la nivelul creditelor, nu numai la cel al producătorilor și dealerilor. O altă explicație pentru renunțarea unor bănci la acest produs se regăsește în orientarea pieței auto către leasing. Comparativ cu 2005, tot mai multe bănci au renunțat la avansul perceput pentru achiziția unei mașini. Bineînțeles, în acest caz, bonitatea clientului trebuie să primeze. Sau, campaniile de marketing pentru vînzarea anumitor tipuri de mașini impun „cadouri” promoționale de genul avansului zero. Mediul concurențial a impus, de asemenea, o scădere a nivelului ratelor de credit. În 2004 și 2005, pentru același credit de 10.000 de euro, rata lunară depășea 200 de euro. În 2006, acest aspect a dispărut cu desăvîrșire, cea mai mare rată fiind de 190 de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?