Ediția: Miercuri 15 Mai 2024. Nr. 6624
Ediția: Miercuri 15 Mai 2024. Nr. 6624

Enet ameninţă cu debranşarea


Enet Focșani amenință locatarii mai multor blocuri din Sud cu întreruperea furnizării căldurii, în cazul în care nu se va rezolva problema furtului de agent termic de pe rețea. Responsabilii Enet susțin că locatarii a nu mai puțin de 9 scări, arondate Punctului termic 42, au montat furtunuri și fură apa caldă folosită la încălzirea caloriferelor. Ei solicită administratorilor să facă verificări în apartamente, pentru a-i depista pe hoții de agent termic. Pe de altă parte, administratorii susțin că nu pot face verificări decît însoțiți de un reprezentant al Enet. În urmă cu cîteva zile, ENET a înștiințat mai mulți proprietari de apartamente, arondați Punctului Termic 42 din Sud, că vor fi debranșați de la rețeaua de alimentare cu energie termică. Motivul care a stat la baza acestei decizii este legat de furtul apei calde destinate încălzirii caloriferelor. „Deoarece se constată sustrageri masive de agent termic din instalații, vă rugăm de urgență să procedați la desființarea acestor robineți, în caz contrar veți fi trași la răspundere pentru sustragerea de agent termic și energie termică și vom opri furnizarea agentului termic în data de 12 noiembrie 2005”, se arată într-un anunț lipit la intrarea în scările vizate. Åžeful Compartimentului de exploatare rețele secundare și puncte termice din cadrul Enet, Puiu Ciocîlteu, a declarat că la punctul termic 42 s-au înregistrat în ultima perioada pierderi foarte mari de agent termic, pe rețeaua de încălzire. El spune că furturile au fost descoperite după ce a fost oprită, pentru cîteva ore alimentarea cu apă caldă. „Este greu de depistat cine fură agent termic, pentru că locatarii nici măcar nu dau drumul la ușă persoanelor care vin în control. Noi am întrerupt furnizarea apei calde menajere și așa ne-am dat seama că undeva se fură agent termic. Problema este că, din cauza acestor furturi, celelalte apartamente nu mai au caloriferele calde iar Punctul Termic nu mai funcționează așa cum ar trebui”, a precizat Puiu Ciocîlteu. Administratorii trebuie să verifice caloriferele Reprezentantul Enet, Puiu Ciocîlteu a adăugat că problema trebuie rezolvată de administratori, pentru că doar ei sînt abilitați să verifice caloriferele locatarilor. „Administratorii trebuie să verifice cum stă treaba, pentru că dacă nu se va rezolva problema vom sista furnizarea energiei termice. Am depistat și în anii trecuți furtunuri legate la calorifer prin care apa se scurgea non-stop. Noi sîntem dispuși să însoțim administratorii atunci cînd vor face verificările deoarece dorim ca această problemă să se rezolve. Oamenii trebuie să aibă montați robineți de aerisire nu de golire a instalațiilor”, a afirmat Ciocîlteu. El a mai spus că chiar dacă la subsolurile blocurilor au fost montați contori de debite, aceștia măsură doar catitatea de apă pe tur nu și pe retur. De cealaltă parte, nici administratorii nu știu cum să rezolve problema, deoarece, susțin ei, există persoane care nu vor să dea drumul la ușă pentru a le fi verificate caloroferele. Ori în aceste situații nimeni nu le poate face nimic, pentru că proprietarii nu pot fi obligați să primească pe cineva în propria casă. „Nu pot merge din casă în casă fără un reprezentant al Enet-ului, deoarece trebuie încheiate procese verbale de constatare, în cazul în care sînt găsiți robineți de golire a instalațiilor. Scara noastră are instalații noi la subsol, coloanele au fost schimbate și de aceea nu cred că ar avea cineva robinete montate la calorifere”, ne-a precizat administratorul uneia dintre scările amenințate cu debranșarea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?