O companie IT din Cluj-Napoca a dezvoltat o aplicaţie inedită care le permite ospătarilor înregistraţi în reţea să profeseze, indiferent de locul în care s-ar afla, aceasta urmând să fie funcţională 100% de la începutul anului viitor. Potrivit unui comunicat de presă al dezvoltatorului, în doar patru luni de la momentul lansării ideii pe piaţa din România, în aplicaţia „Ospătar la Distanţă‟ s-au înscris peste 600 de ospătari dornici să profeseze de la distanţă.
„Ca urmare a contextului post-pandemic, tot mai mulţi manageri sau deţinători de restaurante au integrat soluţii digitale în gestionarea comenzilor de la clienţi. Scanarea codului QR este soluţia utilizată frecvent în restaurante, însă există şi alternative diferite la vizualizarea meniului şi plasarea comenzii. Codul QR este o variantă simplă de utilizat, însă înlătură complet experienţa cu un factor uman. În industria HoReCa, serviciile constituie 50% din experienţele turiştilor. Cu alte cuvinte, nu doar gustul, mirosul şi felul în care arată un preparat culinar sunt relevante pentru starea de bine a unui client, ci şi modul în care acesta este primit de personalul restaurantelor. Restaurantele beneficiază de avantaje semnificative atunci când un ospătar zâmbitor le poate face clienţilor sugestii pe baza felurilor de mâncare comandate‟, notează sursa citată. (…)