Ediția: Sâmbătă 21 Iunie 2025 Nr. 6904

Primăria Odobești implementează un sistem inteligent de management urban

          Primăria Odobești a scos la licitație un contract ce prevede implementarea proiectului „Dezvoltare și înființare de sisteme inteligente de management urban în orașul Odobești, județul Vrancea”. Contractul are o valoare estimată la 874 miii lei și este finanțat prin PNRR, Componenta CIO- Fondul Local. Prin intermediul acestui proiect se urmărește furnizarea de aplicații software, echipamente TIC, echipament de rețea, server, panouri afișaj electronic pentru exterior, respectiv servicii de instalare programe software și interconectare programe indiferent dacă sunt cele care fac obiectul contractului sau cele deja instalate, respectiv integrarea aplicațiilor noi cu aplicațiile existente, realizând o platformă de servicii online funcțională, în cadrul proiectului mai sus amintit.

          „Așadar, se urmărește extinderea digitalizării serviciilor administrației publice locale și implementarea de soluții Smart City prin instalarea de sisteme hard și soluții digitale în administrația publică locală, sprijin pentru investiții tip Smart-City, aplicabile pe baza abordării dezvoltării urbane durabile, stimularea utilizării de către cetățeni a serviciilor publice digitale. 

          În momentul de față, primăria are un sistem de digitalizare insuficient, cetățenii fiind nevoiți să se deplaseze la primărie pentru cele mai multe probleme, în timp ce funcționarii din primărie încă utilizează metodele clasice pentru marea majoritate a activităților desfășurate. Singurele mijloace de protecție sunt câteva licențe simple de antivirus pe câteva dintre calculatoarele existente. În general o dezvoltare limitată a tehnologiei informației și comunicațiilor și un grad redus de acces la servicii de internet constituie obstacole majore în tranziția către economia cunoașterii și digitalizare, în contextul în care Orașul Odobești este axat pe atragerea investitorilor și creșterea bunăstării locuitorilor“, se arată în caietul de sarcini al investiției.

          În același document sunt arătate și problemele cu care se confruntă comunitatea, respectiv: Domeniile de activitate economică au o paletă restrânsă; Nu există agenți economici mari care să asigure locuri de muncă și care să contribuie la bugetul local; Promovarea deficitară a orașului în mediile de afaceri; Pentru ca zona să se poată dezvolta este nevoie de diversificarea mediului de afaceri pentru creșterea calității vieții, nevoia de promovare a orașului pentru atragerea unor investitori, prin urmare este necesar să se implementeze o politică fiscală care să încurajeze investițiile în oraș și să se faciliteze accesul la serviciile publice prin intermediul on-line.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?