Comunicat de presă
23 octombrie este o zi de conștientizare a rolului și importanței chimiei fiind „Ziua internațională a molului”, una dintre cele șapte unități ale sistemului internațional de unități de măsură.
International Mole Day a fost creată pentru a evidenția o unitate de măsură de bază din lumea microscopică a materiei.
Un mol este o unitate de măsură în chimie care reprezintă cantitatea de substanță chimică. Un mol de atomi reprezintă cantitatea dintr-un element care conţine 6,022.1023 atomi. Această valoare a fost denumită în onoarea omului de știință italian Amedeo Avogadro(1776 – 1856) și este cunoscută ca numărul lui Avogadro.
Proiectul are ca scop creşterea motivaţiei învăţării științelor naturii şi sprijinirea pregătirii elevilor din echipa de proiect în domeniul chimiei.
Această zi este o ocazie de a organiza diferite activități legate de chimie și de a conștientiza importanța chimiei, de a suscita interesul față de studierea chimiei și de a avertiza totodată despre reversul unor descoperiri, substanțe chimice, care în timp și-au dobândit faima pentru efectele negative, nocive pentru sănătate oamenilor: otrăvuri, droguri, alcool, sare și grăsimi.
Proiectul îşi propune valorizarea şi evidenţierea competențelor elevilor de liceu, ca urmare a aplicării programelor şcolare în vigoare. Organizarea activităților propuse oferă elevilor posibilitatea ca, pe lângă descoperirea sau redescoperirea unor fapte , regularităţi şi principii științifice, să organizeze activități educaționale pentru colegii lor, oferindu-le satisfacţii, şi accentuând încrederea în posibilităţile proprii pentru a obţine rezultate semnificative prin efort personal. Jocurile interactive organizate sprijină învățarea pe diferite subiecte și o face mai distractivă și angajantă. Tablele interactive din colegiu permit elevilor să lucreze împreună pe proiecte în timp real. Aceasta încurajează colaborarea și dezvoltă activitățile în echipă.
Echipa de proiect este formată din d-nele profesoare Maiereanu Alina, Săndulescu Andreea, Poll Emilia, Andreea Vîrnă și de elevii claselor a X-a A, a X-a C, a XI-a B, a XI-a C, a XI-a D și a XII-a D.
La activitățile care se vor desfășura la Colegiul Național ”Alexandru Ioan Cuza” în data de 23 octombrie 2024, sunt invitați toți elevii colegiului atât din ciclul gimnazial cât și din ciclul liceal.
o ”C.N.Chimie” – Ediția a III-a, concurs de chimie organizat de elevi de la clasele a IX-a D, a X-a C, a IX-a A și a XI-a E, sub coordonarea d-nei Andreea Săndulescu;
o Pe bune?! – concurs cu tematică privind descoperirile științifice, organizat de elevii clasei a XII-a D sub coordonarea d-nei Alina Maiereanu;
o Molopoly – Ediția a III-a – joc pe teme de fizică și chimie, organizat de elevii clasei a X-a A sub coordonarea d-nei Emilia Poll;
o Mol Express – concurs organizat de elevii clasei a XI-a D sub coordonarea d-nei Alina Maiereanu;
o Chemland – activitate în laboratorul de chimie organizată de elevii clasei a XI-a D sub coordonarea d-nei Alina Maiereanu, cu tematică interdisciplinară chimie-biologie;
o Bio Mol Escape –activitate organizată de elevii clasei a XI-a D sub coordonarea d-nei Alina Maiereanu, cu tematică interdisciplinară chimie-biologie;
o COMIChimie – activitate organizată de elevii clasei a XI-a C, sub coordonarea d-nei Alina Maiereanu, care evidențiază importanța chimiei în viața noastră;
o Chimiador – activitate organizată de elevii clasei a XI-a C, sub coordonarea d-nei Alina Maiereanu, sub forma uni joc educational pe teme de chimie;
o Bingo Mol – activitate organizată de elevii clasei a X-a C sub coordonarea d-nei Alina Maiereanu, cu tematică privind importanța elementelor chimice;
o Roata norocului – sala A1 – activitate organizată de elevii clasei a XI-a B sub coordonarea d-nei Andreea Vîrnă.
Activitățile organizate vizează aspecte practice și teoretice din domeniul științelor dar și de cultură generală, inedite prin modul de abordare și jurizare. Organizatorii jocurilor și concursurilor îşi propun să realizeze o evaluare care să depăşească focalizarea pe deprinderi şi reproducerea de cunoştinţe şi să vizeze aspecte mai complexe legate de achiziţiile elevilor: ceea ce elevii ştiu, cum ştiu şi cum sunt capabili să-şi folosească cunoştinţele pentru a răspunde la întrebări legate de implicațiile științelor în viața cotidiană.
Din punct de vedere organizaţional, proiectul educativ dezvoltat este sustenabil, fiindcă elevii care au formată capacitatea de investigare științifică și de argumentare pot deveni lideri ai grupurilor din care fac parte, reprezentanţi ai şcolii, o imagine – emblemă pentru Colegiului Național „Alexandru Ioan Cuza”.