Poftiți în vagoane! CFR vrea ca trenurile „să nu fie îndrumate în cursă fără starea de curățenie corespunzătoare”

0
205

SNTFC „CFR CALATORI” SA nu vrea să lase la voia întâmplării igiena din vagoanele trenurilor, așa că a scos la licitație un contract estimat la suma de 10.667.982, pentru „Salubrizare vagoane de călători, rame electrice și automotoare”. Întreaga procedură este împărțită în 6 loturi, strict de Vrancea fiind legat lotul cu numărul 5 – Salubrizare vagoane de călători, rame electrice și automotoare la Post Revizie Vagoane Mărășești.         Cheltuielile estimate pentru acest lot ar fi cuprinse în intervalul dintre 4.400 și 633.600 lei, dat fiind că este vorba despre un contract cadru pe 12 luni. Însă, din ceea ce se precizează pe SEAP, valoarea celui mai mare contract subsecvent nu poate depăși suma de 316.800 lei.

Concret, este vorba despre salubrizarea intermediară a vagoanelor etalon (adică vagon compartimentat sau necompartimentat, fără etaj, cu lungimea maximă între tampoane de 26,4 m), aici fiind nevoie de curățenie pentru minim 200 de bucăți și maxim 28.800, în decursul celor 12 luni de contract. Și, conform caietului de sarcini, salubrizarea intermediară înseamnă o curățenie care se execută „în intervalul dintre două salubrizări normale și/ sau salubrizări curente (…), atunci când timpul de staționare sau condițiile existente nu permit efectuarea unei salubrizări curente, precum și la trenurile stabilite de către beneficiar în caietul de prestații. (…) Tipurile de salubrizare se execută astfel încât vagoanele de călători, ramele electrice și automotoarele să nu fie îndrumate în cursă fără starea de curățenie corespunzătoare”, se precizează în caietul de sarcini. Adică, atunci când e nevoie, echipa de curățenie trebuie să curețe cabinele WC, vagonul – în interior, precum și rama electrică și automotorul, să efectueze dezinfectarea acestora, alimentarea cu apă a instalațiilor sanitare (acolo unde este posibil), dar și să se preocupe de dotarea cu materiale igienico-sanitare.

 

Foto cu rol ilustrativ, sursa: Facebook/Sorin Grindeanu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here