Ediția: Sâmbătă 27 iulie 2024. Nr. 6679
Ediția: Sâmbătă 27 iulie 2024. Nr. 6679

Brăila. Primele tramvaie noi, după 35 de ani

Primele două tramvaie noi din municipiu din ultimii 35 de ani, cumpărate cu fonduri europene şi realizate la SC Astra Vagoane Călători Arad, au sosit marţi şi vor fi date în circulaţie peste două săptămâni, timp în care ele vor fi în probe. „După 35 de ani, avem în Brăila primele tramvaie noi, produse la Astra Vagoane Călători Arad. Noi suntem foarte bucuroşi că licitaţia a fost câştigată de o societate din România şi astfel banii rămân în România. Pe lângă aceste două tramvaie sosite astăzi, urmează ca, anul viitor, să mai primim alte opt tramvaie, construite tot la Astra Vagoane Călători Arad. În următoarele două săptămâni, tramvaiele vor fi în probe, vor rula mai ales noaptea. Se vor face teste de acceleraţie, frânare, inclusiv simularea unor defecte, tractarea tramvaiului, astfel încât să fie luate în calcul toate evenimentele ce pot apărea în circulaţie ulterior. Vreau să le atrag atenţia celor care sunt tentaţi să îşi inscripţioneze numele sau să vandalizeze aceste tramvaie, că ele sunt dotate fiecare cu câte zece camere color foarte performante, care ne vor ajuta să-i identificăm, dar noi sperăm că, ele fiind atât de frumoase, brăilenii să se îndrăgostească de aceste tramvaie şi să le respecte, pentru că este o investiţie foarte importantă pe fonduri europene”, a declarat primarul Marian Dragomir.

După finalizarea testelor şi montarea sistemelor de e-ticketing, brăilenii vor putea circula cu tramvaiele pe traseul Barieră – Bulevardul Dorobanţilor – Rondou Pod Brăiliţa şi retur. „Am considerat că este absolut necesar să aducem în prim plan oamenii de valoare ai acestui oraş, de aceea tramvaiul numărul 1 se numeşte ‘Ana Aslan’, tramvaiul numărul 2 se numeşte ‘Maria Filotti’ şi apoi vor urma Mihail Sebastian, Panait Istrati, Hariclea Darclee şi aşa mai departe, vom pune în valoare toate personalităţile, astfel încât să identificăm aceste tramvaie şi să aibă un nume. Aşteptăm cu nerăbdare şi celelalte opt tramvaie, care vor aduce un plus de valoare în transportul local brăilean”, a completat Dragomir.

Potrivit edilului, preţul unui astfel de tramvai nou produs la Astra Vagoane Călători Arad este de aproximativ 1.700.000 euro, tramvaiele fiind achiziţionate în cadrul proiectului „Modernizare transport electric Parc Monument – Radu Negru”. Primarul Marian Dragomir a invitat marţi presa la o primă călătorie de probă cu unul dintre tramvaie, pe traseul Barieră – Calea Dorobanţilor – Cimitirul Sfânta Maria, alături de preşedintele CJ Brăila, Francisk Chiriac, cei doi viceprimari ai municipiului, Doiniţa Ciocan şi Alexandru Jantea-Crican, şi de reprezentanţi ai societăţii locale de transport în comun, SC Braicar SA.

Prezent la Brăila cu această ocazie, directorul general al SC Astra Vagoane Călători, Vasile Diaconescu, a oferit câteva detalii tehnice cu privire la tramvaiele livrate Primăriei Brăila. „Ne bucurăm dacă brăilenii vor fi satisfăcuţi de tramvaiele noastre. Tramvaiul este cu două module şi poate transporta 129 de pasageri, dintre care 40 pe scaune, este complet autonom, are din punct de vedere tehnologic tot ce există astăzi pe piaţă, sperăm ca anul viitor, dacă apare ceva nou, să punem şi pe celelalte. Tramvaiele vor intra în probe, vor circula cu 50 km/oră, viteza cu care sunt reglate”, a declarat Vasile Diaconescu.

Potrivit detaliilor tehnice din contract, tramvaiele sunt de tip unidirecţional, cu posibilitatea de manevră în direcţie opusă din postul de conducere secundar, aflat în partea din spate. Capacitate de transport totală este de 129 locuri, din care 40 pe scaune fixe. Una dintre cele 3 uşi duble de serviciu comandate electric este prevăzută cu o rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi locomotoare şi/sau mobilitate redusă. Tramvaiul este proiectat şi realizat pentru o viteza maximă de 70 km/h, reglabilă, limitată electronic la 50 km/h. Durata de viaţă a tramvaielor este de 30 ani (8 ani fără reparaţii generale), iar durata normală de funcţionare a acestora este de 17 ani. Ele sunt echipate, printre altele, cu: sistem de numărare a călătorilor; sistem automat de taxare – echipamente de ticketing; sistem de informare a călătorilor atât la interior, cât şi la exterior; sistem de supraveghere video la interior şi la exterior, format din10 camere digitale color, cu înregistrare audio, de înaltă rezoluţie, cu carcasa antivandalism; sistem de climalizare.

2 COMENTARII

  1. Absolut tâmpită decizia de a investi în linii de tramvai și tramvaie noi într-un oraș aflat în moarte clinică. De fapt toate resursele se investesc în firmele Tancrad și Concivia care sunt legate de fostul președinte al consiliului județean Bunea Stancu. Nu au nici o legătură cu imbecili care îi votează ca oile. Poporul Las Fierbinți să caște bine ochii pentru că asistă la proiecte ce vor duce un oraș în faliment. Tot orașul a fost sluțit de proiectele imbecile dar pentru proști e bine că se face chiar și prost și scump. Nu mai avem scăpare. Brăila e Sicilia României. Siktir !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?