GALERIE FOTO: Școala Gugești – Patru zile de activități intense în programul de mobilitate Erasmus+

0
672

Școala Gimnazială „Alexandru Vlahuță” din Gugești a fost gazda unei mobilități Erasmus+, desfășurată în România, în perioada 17-21 octombrie, parte a Proiectului de schimb interșcolar ERASMUS+ KA229 BE G.I.F.T.E.D. (Granted, Intelligent, Fascinating, Talented, Educated, Daredevils), Nr. 2020-1-SK01-KA229-078271_5. Au fost implicate 70 de persoane, profesori și elevi din cele cinci instituții școlare paretenere: Educandato Statale Agli Angeli did Verona, din Italia, Spojená škola Mierová 134, Svit , din Slovacia, Necip Fazıl Kısakürek Secondary School, Karesi, din Turcia, Escola Turbula, din Spania și Școala Gimnazială „Alexandru Vlahuță” din România.

Activitățile desfășurate în cadrul mobilității au avut ca scop facilitarea dezvoltării axiologice a copiilor cu potențial înalt prin activități culturale de tip experiențial, atât în cadrul Școlii Gugești, cât și în cadrul altor entități culturale, respectiv educaționale, partenere în cadrul acestui proiect.

Astfel, în prima zi de activități participanții la proiect au vizitat școala gazdă, fiind întâmpinați cu pâine și sare de doi reprezentanți ai corpului de elevi: Crețu Cristian, elev în clasa a VIII-a A și Niculaie Ștefania, elevă în clasa a V-a A, precum și de echipa de proiect de la nivelul unității: director Grecu Violeta Anca, profesor de limba și literatura română; coordonator proiect Mirică Alina Maria, profesor de limba engleză; Zaharia Rică, profesor de matematică; Praja Daniela, profesor pentru învățământul primar; Ciorăscu Camelia, profesor pentru învățământul primar; Todirașcu Luminița, secretar; Todirașcu Maria, contabil; Grecu Daniel Valentin, profesor de informatică și Vasile Ovidiu Allen, profesor de geografie. După ce oaspeții au vizitat școala, au fost invitați la lansarea oficială a activităților din cadrul mobilității, la Căminul Cultural „N.Ciorăscu” din localitate. Aici, grupurile de profesori și elevi din țările participante au fost întâmpinate de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Vrancea, inspector general adjunct Daniel Gherasim și inspector compartimentul minorităților, Maria Costache, care au salutat debutul proiectului, au urat „Bun venit!” oaspeților și le-au dorit tuturor celor implicați succes în cele ce și-au propus să realizeze în cele trei zile de activități. Corul Musically al Școlii Gimnaziale „Alexandru Vlahuță”, Gugești, coordonat și dirijat de profesoara Toader Raluca, a oferit tuturor un spectacol de înaltă ținută artistică. La inițiativa profesoarei Toader Raluca, piesele selectate pentru program au trasat coordonatele esențiale ale poporului român: patriotismul, dragostea de frumos, prețuirea pentru educație, tradiții și credință.

După încheierea spectacolului, oaspeții au fost invitați de autoritățile locale la Primăria Comunei Gugești, unde au fost întâmpinați de primarul Vasile Vatră și de managerul de proiecte, Sorela Pruteanu. Primarul localității le-a prezentat participanților caracteristicile organizării administrativ-teritoriale a comunității și le-a răspuns acestora la întrebări. În partea a doua a zilei, delegațiile au fost însoțite la Muzeul Memorial „Alexandru Vlahuță”, din localitatea Dragosloveni, unde curatorul Valentina Porumb le-a destăinuit aspecte inedite din viața scriitorului Alexandru Valhuță. La finalul activității, cadrele didactice implicate în proiect au organizat o activitate Treasure Hunt pentru elevi, în cadrul căreia aceștia au descoperit indicii despre viața și opera scriitorului. Odată întorși la școală, elevii au fost împărțiți pe echipe multilingvistice și au fost invitați să realizeze postere pe baza indiciilor descoperite. În acest timp, profesorii implicați în proiect au participat la o sesiune de comunicări științifice cu titlul: „Executive functions of the human brain. How can we master our gifted students’ brain?”, urmată de o sesiune de lucru în cadrul căreia s-au discutat detalii legate de următoarele activități din proiect.

În a doua zi de activități, participanții s-au deplasat la Școala particulară Prems, din Brașov. Aici, gazdele au desfășurat atelierul cu titlul „The river with crocodiles” cu elevii, urmat de un program de muzică și dansuri tradiționale din cele cinci țări implicate în proiect. Profesorii au fost invitați într-o scurtă vizită prin unitatea școlară, sub coordonarea directoarei Elena Laura Iacob, după care a avut loc atelierul cu titlul „The challenges of blended teaching”, în cadrul căruia s-au discutat aspecte legate de provocările cu care sunt confruntate cadrele didactice în contextul lucrului cu clase mixte de elevi, care conțin copii cu potențial înalt și copii cu un IQ normal. În partea a doua a zilei, oaspeții au avut ocazia să viziteze Castelul Bran și Palatul Cantacuzino, unde elevilor li s-a pregătit o surpriză: o expoziție cu 45 dintre invențiile lui Leonardo da Vinci. Cele două vizite au fost urmate de sesiuni de întrebări și răspunsuri cu titlul „What is the purpose of myths in personal development?”, respectiv „What is the purpose of self-trust in achieving academic proficiency?”.

A treia zi de activități a debutat cu o vizită la Palatul Parlamentului din București, urmată, în a doua parte a zilei, de o vizită la Școala Gifted Kids din București, unde a avut loc un atelier pentru profesori cu titlul „Tips for teaching gifted students”, în cadrul căruia profesorii au avut ocazia să pună întrebări unor experți în educația copiilor cu potențial înalt, coordonați de reprezentantul unității Elena Berlo.

În ultima zi a proiectului, după înmânarea certficatelor de participare la activitățile din cadrul mobilității gazduite de Școala Gimnazială „Alexandru Vlahuță”, Gugești, delegațiile au pornit spre casă, ducând cu ei amintiri de neuitat și experiențe inedite, care au contribuit la creșterea nivelului de expertiză a tuturor persoanelor implicate în proiect.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here