Ediția: Sâmbătă 27 aprilie 2024 Nr. 6613
Ediția: Sâmbătă 27 aprilie 2024 Nr. 6613

„Vrânceni în Europa Literară” la Școala Gugești

Școala Gimnazială „Alexandru Vlahuță” din Gugești a desfășurat ieri activitatea cu titlul „Vrânceni în Europa literară”, în parteneriat cu Muzeul Vrancei, parte a unei serii mai ample de activități derulate cu prilejul mobilității ERASMUS+, în Proiectul de schimb interșcolar ERASMUS+ KA229 BE G.I.F.T.E.D. (Granted, Intelligent, Fascinating, Talented, Educated, Daredevils), Nr. 2020-1-SK01-KA229-078271_5. La nivelul unității școlare, proiectul este coordonat de profesoara de limba engleză Alina Maria Mirică și are ca scop dezvoltarea axiologică a copiilor cu potențial înalt implicați în derularea proiectului, prin activități culturale de tip experiențial. În acest sens, participanții au fost invitați într-o vizită la casa memorială a scriitorului Alexandru Vlahuță, din comuna Dumbrăveni, sat Dragosloveni. 

Acolo au fost întâmpinați de responsabilul Muzeului Memorial, Valentina Porumb, care i-a purtat cu multă măiestrie într-un amplu periplu prin viața și opera marelui scriitor. În partea a doua a activității, elevii au fost implicați într-o activitate de tip Treasure Hunt, unde au căutat, pe baza indiciilor primite, informații despre autor, ascunse în incinta și în jurul muzeului. Pe baza celor audiate și, ulterior, descoperite, elevii, reîntorși la Școala Gugești, au conceput postere multilingvistice despre Alexandru Vlahuță, pe care le vor expune în muzeu. În acest timp, cadrele didactice implicate în proiect au luat parte la un workshop cu titlul „Executive functions of the human brain. How can we master our gifted students’ brain?” („Funcțiile executive ale creierului uman. Cum putem coordona creierul copiilor cu potențial înalt?”). „Prin activitatea «Vrânceni în Europa Literară», ne propunem să îi coordonăm pe elevi astfel încât să aprecieze rolul pe care îl joacă literatura în dezvoltarea armonioasă a propriei persoane. Totodată, vom urmări să se familiarizeze cu operele și viața scriitorului Alexandru Vlahuță, dar și să asocieze persoana sau, după caz, opera literară a lui Alexandru Vlahuță cu o personalitate/ opera literară sau non-literară din cultura propriei țări. La finalul activității, elevii împărțiți pe grupe de lucru au produs un poster multilingvistic despre autorul român descoperit în timpul activității”, a transmis Mirică Alina Maria, profesor coordonator. „Workshop-ul adresat colegilor profesori are ca scop creșterea nivelului de expertiză a cadrelor didactice implicate în educarea copiilor cu potențial înalt”, a precizat Anca Grecu Violeta, profesor de limba română și director al Școlii Gimnaziale „Alexandru Vlahuță” din Gugești, membru în echipa de proiect.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?