Ediția: Duminică 2 iunie 2024. Nr. 6639
Ediția: Duminică 2 iunie 2024. Nr. 6639

Marian Oprișan a semnat Certificatul de Urbanism pentru porțiunea autostrăzii A7 Buzău-Focșani; PNL-iștii Grindă și Toma se laudă

Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a semnat joi Certificatul de Urbanism pentru porțiunea autostrăzii A7 Buzău-Focșani, în vederea autorizării executării lucrărilor de construcții. Acest lucru s-a întâmplat „după o lungă perioadă de așteptări, în urma efortului, implicării și lobby-ul pe care le-am făcut la guvernanții acestei țări”, după cum arată Marian Oprișan, care precizează: „Promisiunele mele devin realitate!”.

Într-un comunicat de presă, șeful administrației județene face următoarele precizări:

„Întotdeauna când am făcut o promisiune, am depus toate eforturile pentru a o respecta mai devreme sau mai târziu, mai ales când nu au depins exclusiv de mine. Am investit timp, energie și pasiune pentru ca Vrancea să prospere, ori acest lucru este ombilical legat de o infrastructură foarte bună. Este știut de absolut toată lumea că reabilitarea, modernizarea drumurilor ce tranzitează județul Vrancea au reprezentat prioritatea mandatului meu de președinte al CJ Vrancea.

Nimic nu este ușor și trebuie să fim corecți, așa că reamintesc tuturor că în urmă cu 8 ani, prin parlamentarii PSD, interpelam miniștrii transporturilor și Guvernul României cu privire la necesitatea și urgența introducerii în Master Planului României a unui drum de mare viteză care să lege capitala țării de nordul Moldovei.

• În anul 2014, aduceam la aceeași masă pe reprezentanții Guvernului, reprezentanții CNAIR, reprezentanții primăriilor din județul Vrancea și proiectantul SC Consitrans SRL, pentru a stabili împreună cu aceștia traseul și planul de încadrare al viitoarei autostrăzi care urma să tranziteze județului Vrancea.

• În anul 2015, Comisia Europeană aproba varianta finală a Master Planului General de Transport în care se prevedea realizarea unui drum de mare viteză care să lege Bucureștiul prin Buzău-Focșani-Bacău de Pașcani.

• În anul 2016, Guvernul României aproba Master Planul, prin Hotărârea de Guvern nr. 666/2016.

• Tot în anul 2016, ANAP aviza documentația de atribuire, publicându-se în SEAP demararea licitației în vederea stabilirii firmei care să elaboreze studiile de fezabilitate și proiectele tehnice pentru fiecare dintre tronsoanele autostrăzii Ploiești – Pașcani (Ploiești-Buzău – 65 km, Buzău-Focșani-72 km, Focșani-Bacău- 110 km, Bacău-Pașcani- 82 km).

• În anul 2017, Guvernul PSD a prevăzut în proiectul legii bugetului de stat, sumele necesare aferente elaborării acestor studii necesare realizării autostrăzii Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani.

• În septembrie 2018, în timpul Guvernării PSD, CNAIR a semnat contractul de servicii privind ”Elaborare Studiu de Fezabilite și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Buzău-Focșani” în valoare de 13,933 milioane de lei fără TVA cu firma SC Consitrans SRL, finanțare nerambursabilă prin POIM 2014-2020, termen de predare a documentației – 2020.

• În data de 15 noiembrie 2018, CNAIR semna contractul de servicii referitor la cel de-al doilea tronson care tranzitează Vrancea și anume ”Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani-Bacău” în valoare de 20.123.408,52 lei fără TVA, cu firma Consitrans SRL, tot cu finanțare nerambursabilă prin POIM 2014-2020, termen de predare a documentației – 2020.

• În luna august 2019 am organizat la sediul Consiliului Județean Vrancea o întâlnire între reprezentații Consitrans SRL, primarii localităților tranzitate de autostradă, reprezentați ai MAPN, ANIF, Apele Române, Secția de Drumuri Naționale, ISU pentru stabilirea detaliilor și avizelor în cadrul studiilor de impact și a studiilor de trafic. (https://cjvrancea.ro/noutati/vizualizare/reprezentantii-cnair-au-prezentat-astazi-la-cj-vrancea-traseele-luate-in-calcul-pentru-realizarea-drumului-de-mare-viteza-autostrada-buzau-focsani-si-focsani-bacau/)

Toate aceste demersuri și documentele care au rezultat din munca a multor instituții nu pot fi realizate și predate de pe o zi pe alta, o investiție atât de mare și de importantă neputând fi realizată în câteva luni, așa cum doar niște copii de grădiniță ar putea crede.

Țin să mulțumesc echipei CNAIR, primarilor și în special Guvernului PSD care au înțeles cât de importantă este conectarea Moldovei printr-o autostradă și sper ca în perioada următoare să ajungă la Consiliul Județean și cererea de eliberare a certificatului de urbanism și avizare a planurilor spre neschimbare pentru tronsonul Focșani-Bacău.

Ceea ce nu știu ticăloșii, care cu infatuare au descoperit după 8 luni că există în execuție autostrada A7, este că în acest an, 2020, se vor încheia toate schițele, planurile și documentele tehnice pentru realizarea Autostrăzii Ploiești-Pașcani.

Din nefericire, însă, Guvernul PNL nu a asigurat finanțarea începerii lucrărilor acestei autostrăzi chiar dacă documentația va fi finalizată la acest final de an, construirea drumului de mare viteză trebuind să aștepte exercițiul financiar POT 2021-2027, pentru a fi plătite lucrările de execuție efective”.

Liberalii se laudă din nou cu proiectele PSD!

Deși nu fac nimic pentru vrânceni, liberalii Cătălin Toma și Ion Ștefan, zis Grindă, se laudă cu proiectele demarate de instituții ale statului în vremea când la guvernare se afla PSD. Mai nou, cei doi se laudă pe facebook că în urma demersurilor făcute de ei, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ar fi reușit „aproape“ să finalizeze documentația pentru elaborarea documentației tehnice pentru Autostrada Moldova (A7), „porțiunea dintre Focșani și Buzău!“ .

Așa cum am arătat și în cazul incubatoarelor achiziționate de fostul manager al Spitalului Județean de Urgență din Focșani „Sf. Pantelimon“, Constantin Mîndrilă, cu care „Grindă“ s-a lăudat, și în acest caz, în loc de sigla PNL, Ștefan ar fi trebuit să facă o machetă cu sigla PSD! Pentru că guvernul PSD a demarat acest proiect, guvernul PSD a realizat Master Planului General de Transport al României aprobat de Comisia Europeană și care prevede realizarea unui drum de mare viteză, la profil de autostradă pe sectorul Ploiești-Buzău-Bacău-Pașcani. Și, da, cel care a făcut nenumărate demersuri la nivel guvernamental pentru a obține finanțarea necesară demarării lucrărilor la acest proiect de mare importanță pentru Muntenia și Moldova este președintele Consiliului Județean Vrancea și al Uniunii Naționale a Consiliilor Județene, Marian Oprișan.

De altfel, anul trecut, în urma acestor demersuri, Guvernul PSD a prevăzut bani pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice. În august 2019, CNAIR și Consiliul Județean Vrancea au organizat o întâlnire cu primarii localităților vrâncene prin care vor trece tronsoanele drumului de mare viteză (autostradă) Buzău-Focșani și Focșani-Bacău, dar și cu șefii instituțiilor publice implicate în proiect. Că așa stau lucrurile o spune inclusiv fostul ministru al Transporturilor, Lucian Șova, cel care a reușit să realizeze Master planul general de transport al României și în care sectorul de drum mai sus amintit este prevăzut ca drum de mare viteză. „În anul 2018 am semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiect tehnic pentru cele patru sectoare, de la Ploiești până la Pașcani. În noiembrie, decembrie 2018 s-au semnat contractele, au lucrat antreprenorii la optimizarea traseelor în așa fel încât impactul asupra comunităților locale să fie minim. S-a realizat studiul de trafic iar concluziile studiului de fezabilitate au fost acelea că pe toate segmentele profilul trebuie să fie de autostradă. Ceea ce înseamnă că cele patru tronsoane de pe ruta Ploiești-Pașcani trebuie proiectate la profil de autostradă“, ne-a declarat fostul ministru al Transporturilor, Lucian Șova.

Poate că văd și Grindă&Toma în ce ani s-au stabilit aceste criterii privind construirea la profil de autostradă și nu vor mai cădea în ridicol lăudându-se cu proiecte stabilite din anul 2018.

Și tot în anul 2018 a fost aprobată și finanțarea! „În anul 2018 am negociat la Comisia Europeană și a acceptat să pregătim proiectul tehnic și studiul de fezabilitate al acestei autostrăzi (Autostrada A7-n.r.) și să-l finanțăm din fonduri europene în exercițiul financiar actual, care se termină în 2020, iar finanțarea lucrărilor de execuție să fie făcută în exercițiul financiar 2021-2027“, a mai afirmat fostul ministru al Transporturilor, Lucian Șova. Se aude și la PNL Vrancea?

Și tot pentru necunoscătorii PNL Grindă&Toma, îi informăm că sectorul rutier cuprins între Ploiești și Pașcani este prevăzut în cadrul Master Planului General de Transport al României, aprobat prin H.G 666/2016. Adică master plan realizat și aprobat cu patru ani înainte de arogarea unor merite pe care nu le au liberalii!

Tot pentru adevăr vă prezentăm mai jos când au fost încheiate contractele cu care se laudă Grindă&Toma.

Drum de mare viteză Ploiești – Buzău: Contract încheiat în data de 24.09.2018 între C.N.A.I.R S. Ași CONSITRANS S.R.L, contractul de servicii nr. 92/66263. Valoarea contractului de servicii este de 12.277.618,53 lei fără T.V.A, iar durata de prestare a serviciilor era de 24 de luni de la data de începere a Contractului, respectiv data de 12.11.2018.

Drum de mare viteză Buzău – Focșani: Contract încheiat în data de 24.09.2018 între C.N.A.I.R S.A și CONSITRANS S.R.L , contractul de servicii nr. 92/66256. Valoarea contractului de servicii este de 13.933.291,10 lei fără T.V.A, iar durata de prestare a serviciilor este de 24 de luni de la data de începere a Contractului, respectiv data de 12.11.2018.

Și tot în 2018 au fost încheiate contracte și pentru sectorul Focșani – Bacău, iar pentru sectorul Bacău – Pașcani contractul a fost încheiat în 17.01.2019. Așadar, tot pentru necunoscătorii PNL Grindă&Toma , contractele cu care se laudă pe facebook că ar fi fost „aproape finalizate“ în urma demersurilor lor au fost încheiate în anul 2018. Cu aproape doi ani înainte ca cei doi corifei PNL să descopere că se construiește Autostrada Moldovei A7!!!

De reținut că aceste contracte s-au încheiat cu acordul și sub supravegherea N.R. JASPERS, care este un parteneriat între Comisia Europeană (Direcţia Generală Politica Regională), Banca Europeană de Investiţii (BEI Deutsch English français), Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD en français) şi Kreditanstalt für Wiederaufbau (KfW de). Parteneriatul reprezintă un instrument de asistenţă tehnică pentru cele douăsprezece ţări care au aderat la UE în 2004 şi 2007. Prin acest instrument, statelor membre în cauză li se oferă sprijinul de care au nevoie pentru a pregăti proiecte importante de înaltă calitate, care urmează a fi cofinanţate din fonduri ale UE. (https://ec.europa.eu/).

Așadar, domnilor Grindă&Toma, faptul că ați ajuns în niște funcții publice pe care le dețineți vremelnic, nu vă dă dreptul să denaturați realitatea, să vă lăudați cu lucruri pe care nu le-ați făcut și nici să vă arogați „demersuri“ pe care, din câte se pare, nici măcar nu le înțelegeți.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?