Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617

Profesorii de la Colegiul Tehnic „Gheorghe Balș” Adjud vor protesta, și ei, la ISJ

Cadrele didactice de la Colegiul Tehnic „Gheorghe Balș” Adjud vor veni astăzi la sediul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Vrancea, la ora 9.00, nemulțumiți fiind de „modificarea intempestivă a propunerii de plan de şcolarizare de către MEN“. Ei sunt nemulțumiți de faptul că la Colegiul Național Emil Botta din Adjud a fost aprobată o a șaptea clasă de filologie, situație care face ca la Colegiul Tehnic „Gheorghe Balș” să existe riscul de a nu fi formate toate clasele propuse.

Într-un comunicat transmis de director Colegiului Tehnic „Gheorghe Balș”, Valentin-Marian Mitrofan, se arată că învățământul tehnic trebuie susținut, dat fiind că angajatorii au nevoie de forță de muncă „profesionalizată/ calificată“. „Învățământul tehnic și profesional trebuie susținut, mai ales că este mare nevoie de forță de muncă profesionalizată/calificată. Din cauza scăderii numărului de elevi din Adjud și din împrejurimi, numărul de clase de liceu realizate în municipiul Adjud a scăzut constant. Metodologia de fundamentare a cifrei de școlarizare precizează că fundamentarea planului de școlarizare trebuie să fie făcută pe baza cifrelor reale de absolvenți ai clasei a opta. În urma studiului statistic efectuat în municipiul Adjud și în împrejurimile acestuia a rezultat că în acest an există 324 de absolvenți ai clasei a opta și nu peste 400 așa cum a afirmat conducerea Colegiului Național Emil Botta, număr suficient pentru realizarea a doar 11,5 clase de liceu și învățământ profesional. Conform Legii educației, Planului Regional de Acțiune pentru Învățământ și Planului Local de Acțiune pentru Învățământ, proporția claselor ar trebui să fie 60% profil tehnologic și 40% profil teoretic. Acest lucru a fost susținut și de comunitatea locală, care printr-o hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Adjud a recomandat Inspectoratului Școlar al Județului Vrancea să întocmească un plan de școlarizare echilibrat prin repartizarea în mod egal a numărului de clase între cele două colegii. În consecință Inspectoratul Școlar al Județului Vrancea a stabilit un plan de școlarizare care prevedea 6 clase de învățământ teoretic alocate Colegiului Național Emil Botta și 7 clase de învățământ profesional și tehnic alocate Colegiului Tehnic Gheorghe Balș. În virtutea celor prezentate mai sus acest plan era potrivit realităților și necesităților zonei. Articolul transmis de către Colegiul Național Emil Botta a avut ca scop crearea de emoție, victimizarea cu scopul de a determina factorii de decizie să modifice planul de școlarizare pentru a li se acorda o clasă în plus cu scopul prezervării normelor de predare a personalului didactic, în condițiile în care marea majoritate a acestuia dispune de câte 1,5 norme. Acest lucru s-a și întâmplat, Ministerul Educației Naționale a intervenit și a suplimentat planul de școlarizare cu o clasă pentru Colegiul Național Emil Botta“, arată, în comunicat, profesorul Valentin-Marian Mitrofan.

Potrivit acestuia, dacă fiecare dintre cele două licee ar fi avut câte 6 clase a IX-a, împărțirea ar fi fost „una corectă, logică și realistă“. În schimb, modificarea planului de școlarizare va avea drept consecință nerealizarea claselor din învățământul profesional. „Considerăm că împărțirea claselor 6-6 între cele două licee din Adjud ar fi fost una corectă, logică și realistă. Toți agenții economici din Adjud se plâng de lipsa forței de muncă, de lipsa oamenilor calificați într-o meserie. Nu există elevi suficienți în zona municipiului Adjud pentru 8 clase teoretice și 6-7 clase tehnologice. Noi am cerut factorilor de decizie o împărțire echitabilă a claselor pe licee, pe baza cifrelor reale de școlarizare, pe necesitățile societății. Modificarea planului de școlarizare în favoarea Colegiului Național Emil Botta va avea drept consecință nerealizarea claselor de învățământ profesional, deoarece planul de școlarizare este supradimensionat cu două clase, lucru care va veni în contradicție tocmai cu ceea ce afirmă Ministerul Educației Naționale, că va revigora învățământul profesional și tehnic prin creșterea numărului de clase pe această filieră. Se pare că acest lucru se va realiza doar pe hârtie, nu și în realitate“, se mai arată în comunicat semnat de directorul Colegiului Gheorghe Balș Adjud.

Sursa foto: colegiulgheorghebals.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?