Ediția: Joi 18 aprilie 2024 Nr. 6607
Ediția: Joi 18 aprilie 2024 Nr. 6607

Despre părinți și copii speciali în noul număr al revistei „Orizonturi Speciale“

Apărută ca o consecință firească a nevoii de a ilustra o altă ipostază a actului de predare-învățare, bazat pe implicare, altruism, empatie, toleranţă, profesionalism și chiar performanță, revista „Orizonturi speciale” a ajuns la a doua apariţie. Editată în condiţii grafice deosebite, cu un colectiv de redacţie ambiţios, revista prezintă „produsele muncii“ generate de colaborarea profesor – elev – părinţi din învățământul special şi special integrat, ca o mărturie a muncii constante, de calitate, desfășurată cu aceşti copii speciali. „Structurată pe mai multe domenii de interes, precum: Experienţe incluzive, Bune practici, Proiecte de succes, Idei pentru părinţi şi nu numai, apariţia acestui număr reprezintă o adevărată provocare, dar şi o oportunitate în prezentarea practicilor de succes în educarea, recuperarea și integrarea elevilor cu CES (Cerinţe Educaţionale Speciale), cele mai noi demersuri care vizează educaţia specială, didactica modernă, promovând, astfel, potenţialul creativ şi inovator al cadrelor didactice, o adevărată sursă de performare şi dezvoltare“, transmite profesorul George Lefter, consilier educativ la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Elena Doamna.

Răsfoind paginile, privirea se opreşte la rândurile scrise de o personalitate marcantă în domeniul educaţiei speciale, prof. univ. dr. Alois Gherguț, de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, care afirmă că şcolarizarea copilului cu cerințe speciale rămâne permanent o provocare pentru fiecare cadru didactic sau specialist din domeniu. De asemenea, lector univ. dr. Corneliu Ciprian Ilade de la Universitatea Bucureşti pledează pentru abordarea actului didactic personalizat, pentru că fiecare elev este unic, iar metodele trebuie construite în funcție de abilitățile și vulnerabilitățile individuale.

Bunele practici prezentate de cadrele didactice din învăţământul special şi special integrat confirmă, dacă mai era nevoie, preocuparea acestora la redimensionarea educaţiei, pornind de la premisa că diferenţele dintre elevi sunt normale şi ele trebuie acceptate, ca o bogăţie a grupului. Proiectele de succes, ideile pentru părinţi scrise de profesori, dar şi experienţa unui părinte special de copil special, invită pe toţi cei interesaţi de acest domeniu la emoţie, reflexivitate, dăruire necondiţionată şi, de ce nu, la un exerciţiu de imaginaţie şi o călătorie în lumea necuvintelor, a iubirii şi a tăcerii.

Călăuziţi de moto-ul lui Henry David Thoreau – ,,Să formezi o echipă este doar începutul, să rămâi împreună este progresul, să lucrezi împreună este succesul!“, colectivul de redacţie al revistei, coordonată de inspector şcolar prof. Aurora Lefter, vă invită să o răsfoiţi, să cunoaşteţi oamenii speciali din spatele dizabilităţii şi, prin puterea exemplului dumneavoastră, să schimbăm mentalităţi şi să construim destine.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?