Ediția: Vineri 27 Iunie 2025 Nr. 6908

Infoeducație: KIDO, robot realizat de uniristul Daniel Ursu-Balaci în sprijinul terapeuților

După o săptămână în care concuenți din toată țară și-au prezentat lucrările în cadrul etapei naționale a concursului Infoeducație, s-au stabilit și câștigătorii. Juriile celor 5 secțiuni ale concursului au remarcat cele mai interesante lucrări și le-au notat în consecință.

La categoria web, cel mai mare punctaj a fost obținut de lucrarea XMC a elevilor Tudor Roman de la Colegiul Național Ion Luca Caragiale și Ciprian Ionescu de la Colegiul Național Grigore Moisil din București. Cei doi au obținut un total de 142,85, din care 80,85 puncte la proiect și 62 la partea ”open”. XMC este o platformă online pentru organizarea și desfășurarea concursurilor de natură algoritmică și pentru pregătirea utilizatorilor cu ajutorul problemelor de informatică din “arhiva de probleme”, prin intermediul unui evaluator automat care compilează, execută și evaluează soluțiile utilizatorilor fără intervenție umană.

Pe locul II s-a clasat lucrarea ”Stomatime” a elevului Mihai-Daniel Eremia de la Liceul Teoretic Ion Cantacuzino din Argeș, cu 119 puncte. Stomatime este o platformă online destinată cabinetelor stomatologice din România, dar și pacienților acestora. Cabinetele înregistrare își pot configura propriul cabinet (medici, prețuri, orar, servicii, adresa, număr). Pacienții pot alege unul din cabinetele afiliate cu platforma pentru a se programa la un anumit doctor sau pentru a vedea prețurile și alte detalii despre acesta. În versiunea finală, pacienții se vor programa în funcție de programul doctorului dorit. Pacientul își poate alege o dată liberă în care să se programeze fără să sune sau să fie sunat de personalul cabinetului, acesta trebuie doar să confirme pe email sau la un numărul de telefon programarea realizată. Cabinetelor le sunt actualizate în timp real programările noi, iar personalul le poate accepta sau respinge cu un anume motiv. Dacă programarea a fost respinsă, pacientul o să fie notificat pe email și pe numărul său de telefon adăugat în programare cu privire la respingere.

Bloo’s Shop”, lucrarea elevului Valentin Marian Constanda de la Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu București, s-a clasat pe locul III. Bloo’s Shop este o platformă web de vânzare de produse vestimentare pentru femei și bărbați.

Soft pentru liceenii pasionați de biologie sau fizică

La categoria ”educațional” primele trei lucrări remarcate au fost: ”learnAnatomy” a elevei Nicoleta Ciaușu de la Colegiul Național Gheorghe Munteanu Murgoci din Brăila. Ea a obținut 161,38 puncte. ”LearnAnatomy” este un software educațional destinat elevilor de liceu. El a fost creat în scopul studiului individual, ca suport de curs pentru materia de clasa a XI-a la biologie. Software-ul are două secțiuni, de învățare și de verificare a cunoștințelor. Secțiunea de învățare prezintă, în 3D, scheletul uman, cu posibilitatea rotirii, măririi/ micșorării lui. Grupele de oase vizibile pot fi activate/ dezactivate. La apăsarea pe un os, elevul primește informații despre acesta și îl poate vizualiza în detaliu. O secțiune separată există pentru oasele craniului uman. Secțiunea de verificare a cunoștințelor oferă: 2 mini-games și un chestionar cu întrebări; ghicește osul – jucătorul primește denumirea osului și trebuie să apese pe osul corect. Există posibilitatea vizualizării oaselor alese corect sau greșit; puzzle – jucătorul trebuie să reasambleze craniul uman. Acest joc are ca scop vizualizarea craniului uman în secțiune; quiz – un test de 10 întrebări aleatorii, cu afișarea notei obținute la final.

Pe locul II s-a clasat lucrarea ”FizX” a elevului Eduard-Marian Niță de la Colegiul Național Carol I, din Dolj, cu 156,88 puncte. ”FizX” este un software educațional ce are scopul de a ajuta elevul să învețe fizică, punându-i la dispoziție materia de bacalaureat într-un mod atractiv, interactiv și modern.

A treia lucrare remarcată de juriu a fost ”EzGraphs” a elevilor Cătălina Olteanu și Teodor Vîrghilanu de la Colegiul Național Mihai Viteazul. Cei doi au obținut 154 de puncte. Aplicația “EzGraphs” vine în ajutorul elevilor pentru a învăța și a înțelege mai ușor fascinantul capitol al grafurilor cu lecții, exemple, jocuri și teste. De asemenea, vine în ajutorul profesorilor care vor putea să monitorizeze mai ușor evoluția elevilor prin crearea de clase, teste și teme specifice și lecții. Desenele cu grafuri orientate și neorientate pot fi create sau modificate interactiv în cadrul lecțiilor și al temelor date prin adăugare, ștergere, mutare de noduri și/ sau muchii/ arce.

Roboți pentru comunicarea în trafic sau explorare

Primul robot apreciat de juriu a fost BLINKR ai elevului Călin Ungureanu de la Colegiul Național Ion Luca Caragiale București. Lucrarea a primit 163,67 puncte. „Vrei să comunici mai bine cu ceilalți participanți la trafic? Atunci BLINKR este perfect pentru tine! Ușor de folosit, compact și customizabil, acesta îți oferă același mecanism de semnalizare ca cel prezent pe mașini, însă într-un pachet mai arătos!”, este descrierea făcută de creator pentru robotul său.

Pe locul II s-a clasat ”DriveJR RELOADED” a elevului Rareș-Ionuț Josanu de la Liceul Teoretic de Informatică Grigore Moisil Iași, cu 160,33 puncte. Ideea principală a fost de a construi un robot inteligent, capabil de a se orienta în mediul înconjurător atât în mod autonom cât și în mod semi-autonom. Robotul poate primi comenzi de la driver prin intermediul aplicației mobile și poate transmite imagini live 1920×1080 la o viteză de 25 cadre pe secundă. Datorită sistemului de transmisie 4×4 și sistemului de amortizoare, robotul poate fi folosit în scopuri militare pe un teren accidentat sau într-o misiune de explorare pe Pământ sau în spațiu. Robotul adună informații din mediul înconjurător (temperatură, umiditate, calitate a aerului) și le transmite la aplicația mobile.

Pe locul III s-a clasat KIDO, al elevului Daniel Ursu-Balaci de la Colegiul National Unirea Focșani. El a fost coordonat de profesoara Liliana Neșu și a obținut 155,67 puncte. KIDO este un robot realizat pentru a veni în sprijinul copiilor, părinților, terapeuților, dar și al cadrelor didactice. Ca ajutor al copilului, KIDO poate fi prietenul, partenerul de joacă și de dialog al acestora; cu Kido te joci, înveți și ești în siguranță! Ca ajutor al părintelui, robotul monitorizează activitatea copilului, transmițând imagini, supraveghindu-l și suplinind adultul atunci când acesta este obosit sau răbdarea sa a ajuns la limită! Ca ajutor al psihoterapeuților în lucrul cu copiii tipici, dar și al celor cu tulburări de dezvoltare, autism, ADHD, tulburări în dezvoltarea limbajului, facilitează învățarea cuvintelor noi, a emoțiilor proprii, culorilor, obiecte noi și sortarea acestora în funcție de diferite criterii (itemi corespunzători instrumentelor de evaluare psihologică folosite în România și adaptate pentru populația țării noastre, în prezent).

Aplicație MusicBoard în Linux

La categoria utilitar, pe primul loc s-a situat lucrarea ”Qtransact” a elevei Antonia Ganea de la Colegiul Național Gheorghe Roșca Codreanu Vaslui. QTransact este o platformă de tranzacționare a obiectelor virtuale pe o piață comună, indiferent de “lumea” în care există. De exemplu, se poate folosi pentru a tranzacționa obiecte de pe Minecraft pentru mașini pe servere private de GTA 5. Procesul este automatizat și nu permite înșelătoriile între participanții la tranzacție. Sistemul poate fi implementat în orice joc multiplayer, printr-un plugin.

Al doilea punctaj a fost obținut de lucrarea MusicBoard a elevului Alexandru Pintea de la Colegiul Național Emil Racoviță Cluj. MusicBoard este prima aplicație gratuită, open-source Virtual Launchpad/ Launchkey realizată în Linux. „Un Launchpad este un instrument muzical de excepție pentru producerea de muzică digitală. Un Launchkey este un Launchpad cu taste similare pianului și poate fi utilizat în spectacole muzicale live, în direct; există și posibilitatea de înregistrarea muzicii în timpul concertului. Aplicația MusicBoard este un Launchpad Launchkkey virtual; are 20 clape de pian și 23 taste de Launchpad. Un buton crează un sunet particular, iar unele butoane au ritmuri ce se repetă”, spune creatorul programului.

Al treilea punctaj a fost obținut de lucrarea ”Jobby” a elevilor Tudor Ducaru și Tudor Axinte de Colegiul Național Sfântul Sava București. Jobby este o platformă care își propune să medieze interacțiunea dintre o persoană care solicită o lucrare tehnică (prestarea unui serviciu) și muncitorul angajat pentru îndeplinirea sarcinii.

Povestea unui băiat care trece printr-o despărțire

La categoria Multimedia, pe primul loc s-a clasat proiectul ”One Life” al elevului Darius-Gabriel Dorobanțu de la Liceul J. L. Calderon Timișoara. Povestea în sine este despre un băiat care trece printr-o despărțire. El intră într-un magazin și cumpără țigări și alcol. Se îndreaptă spre o bancă și scoate poza cu fata de care s-a despărțit. Se uită atent la aceasta și pe urmă începe să bea destul de mult până ajunge la motorul său. El, fiind sub influența alcolului face accident. Povestea continuă deoarece toată acțiunea s-a petrecut în capul protagonistului. Într-un final acesta aruncă sticla de alcol peste umăr și se îndreaptă spre motorul său.

Pe locul secund s-a clasat ”Swingville” al elevului Haralambie Popa de la Liceul Teoretic Grigore Moisil Timiș. Swingville este o animație muzicală.

Pe locul al III-lea s-a clasat lucrarea ”Peripețiile Vrăjitoarei Aurora” a elevei Maria-Adelina Petrescu de la Colegiul Național Zinca Golescu Argeș. Aurora este o tânără vrăjitoare ce își începe primul an la Academia de Vrăjitorie, unde este nevoită să-și înfrunte sentimentele de deznădejde, cauzate de diferențele de talent dintre ea și colegii ei, în spearanța că își va descoperi puterile. Împreună cu Pyra, vrăjitoarea de foc, Aurora prezintă sub forma unei narațiuni, originile sale, invitându-ne să învățăm mai multe despre prietenie, curaj și descoperirea sinelui.

Rezultatele pe https://infoeducatie.ro/rezultate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?